جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابراهیم نیک منش

حوزه/ عضو مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم گفت: بی شک لازمه رونق اقتصادی در کشور، وجود رویکرد انقلابی و جهادی مسئولان است.

ابراهیم نیک منش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  تصریح کرد: همچنان راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کنونی، تقویت تولید ملی و تلاش همه جانبه مسئولان در زمینه رونق تولید است.

وی همچنین با اشاره به این که رونق تولید به صرف حرف و شعار محقق نمی شود بلکه نیازمند عمل جهادی و رویکرد انقلابی است، اظهار داشت: اگر به بیانات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب توجه کنیم ایشان در مناسبت های مختلف و دیدارهای گوناگونی که با مسئولان و نیز تولیدکنندگان داشته اند ، تاکید نموده اند که توسعه و تقویت تولید ملی، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است.

نیک منش افزود: به لطف الهی ما در کشورمان ظرفیت های عظیم اقتصادی داریم که باید از آن ها در مسیر رشد و توسعه کشور نهایت استفاده را ببریم اما متاسفانه خیلی از اوقات نسبت به این ظرفیت ها بی توجه یا کم توجه هستیم و لذا دود این غفلت نیز قبل از هر چیز به چشم خودمان می رود.

این اقتصاددان حوزوی بیان داشت: عنوان مثال اخیراً معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده که ایرانی ها سالانه حدود 15 میلیارد دلار صرف خرید پوشاک می کنند و حال آن که سهم پوشاک داخلی در این بین، بسیار کم است.

وی همچنین با بیان این که اهتمام به رونق تولید باعث تحکیم استقلال کشور و خنثی شدن آثار و پیامدهای شوم تحریم ها در بسیاری از موارد می شود، گفت: در همین مثال پوشاک اگر اولاً تولیدکنندگان ما بکوشند که جنس خوب و باکیفیت و با قیمت مناسب به بازار بدهند و ثانیاً هم فرهنگ و علاقه مردم نیز به سمت خرید پوشاک داخلی باشد، رونق همین صنعت پوشاک موجب می شود که بسیاری از جوان های بیکار مملکت سر کار بروند و به این وسیله حتی به نوعی در بازه زمانی میان مدت و بلندمدت شاهد کاهش قابل توجه قیمت ها و کنترل تورم هم خواهیم بود.
313/8

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha