جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صادقی واعظ

حوزه/ پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند« از دو گروه مؤمن و مشرک هیچ هراسی ندارم چون ایمان وکفرشان مشخص است، اما همه نگرانی من از افراد دو چهره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام صادقی واعظ امشب در دهه دوم فاطمیه که در منزل یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه در قم برگزار شد گفت: یکی از کارهای که حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص) انجام دادند، معرفی آسیب ها، عوامل سقوط جامعه دینی و انحطاط فرهنگی و سیاسی بود.

سخنران این مراسم افزود: این افشاگری حضرت و انحطاط فکری زمانی انجام می شود که هنوز مدتی از رحلت پیامبر(ص) نگذشته بود. این مسئله نشان از بحران و فاجعه در میان امت اسلامی است.

وی بیان داشت: یکی از دلایل انحراف را حضرت،نفاق عنوان می کند، می فرماید، شما ای مردم منافق و دو رو بودید، این گونه نبوده که این نفاق شما در بعد از رحلت پیامبر(ص) اتفاق افتاده باشد، بلکه در زمان ایشان هم با پیامبر خدا منافق گونه برخورد می کردید.

حجت الاسلام صادقی واعظ گفت: ایشان می فرمایند این مردم آن قدر در نفاق پیشرفته اند که قابل تشخیص نیست، آیا با پیامبر(ص) بودند یا نه؟.

سخنران این مراسم افزود: پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند« از دو گروه مؤمن و مشرک هیچ هراسی ندارم، چون ایمان وکفرشان مشخص است اما همه نگرانی من از افراد دو چهره است. کسانی که درحالی که به تو علی(ع) ایمان دارند، اما در خفاء علیه تو توطئه می کنند.

وی بیان داشت: اما نفاق کاری می کند، که چگونه حضرت علی(ع) را بعد از رحلت پیامبر(ص) کنار زدند و افراد دیگر را به جایشان بر روی منبر قرار گرفت و بر مردم نصایح و خلافت می کردند.

حجت الاسلام صادقی واعظ گفت: منافقان کسانی بودند که ویژگیهای حضرت علی(ع) را تأیید اما در عمل خلافت را از ایشان غصب می کنند و می گویند ای علی شما برای خلافت جوان و کم تجربه می باشید، افراد دیگر از شما باتجربه ترند برای همین شما لیاقت برای خلافت ندارید. این در حالی بود که پیامبر(ص) در کنار همه مسائل بر اهمیت حضور جوانان بر مسند کار تأکید داشتند واین افراد بر خلاف آن عمل می کنند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha