جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علیرضا رحیمی

حوزه/معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها از برگزاری سه و هزار و ۸۳۷ نشست و کارگاه علمی، معرفتی، تربیتی به مناسبت ایام فاطمیه (س) درآموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  علیرضا رحیمی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه می فرمایند؛ ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانونهای ضدّ معنویّت و ضدّ اخلاق نهاده است و هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دلهای پاک جوانان و نوجوانان و حتّی نونهالان با بهره‌گیری از این ابزارها را به چشم خود می‌بینیم.

دستگاه‌های مسئول حکومتی در این‌ باره وظایفی سنگین بر عهده دارند که باید هوشمندانه و کاملاً مسئولانه صورت گیرد. و این البتّه به معنی رفع مسئولیّت از اشخاص و نهادهای غیرحکومتی نیست. در دوره‌ی پیش‌ِرو باید دراین‌باره‌ برنامه‌های کوتاه‌مدّت و میان‌مدّت جامعی تنظیم و اجرا شود.

این کارشناس تعلیم و تربیت ادامه داد: در همین راستا به منظور توانمندی سازی نیروی انسانی آموزش و پرورش در برابر هجمه ها، پاسخ گویی به شبهات نسل جوان مقرر گردید ۴ هزار و ۷۷۱ نشست تخصصی برای مدیران، معلمان و کارشناسان تعلیم و تربیت در سال تحصیلی جاری صورت گیرد که با همکاری مؤسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبیّن (ص) به مناسبت ایام فاطمیه شاهد برپایی بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نشست در ۱۸ استان هستیم.

وی افزود:این نشست ها ی علمی و فرهنگی در ۱۰ استان در قالب نشست های یک روزه تحت عنوان دوره های آموزشی «معارف اهل بیت(ع)» در استان های اردبیل، آذربایجان غربی، خوزستان، زنجان، کرمان، مرکزی و...  در ۸ استان در قالب دو دوره آموزشی مقدماتی ۱۲ ساعته و تکمیلی ۲۴ ساعته تحت عنوان «گفتمان دینی و پاسخ گویی به شبهات اعتقادی» ویژه مدیران، معلمان، کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت، معاونین پرورشی فرهنگی و مشاورین تحصیلی در استان های اصفهان، البرز، آذربایجان شرقی، تهران، خراسان رضوی، فارس، قم، کردستان و ... در حال برگزاری می باشد.

رحیمی بیان داشت: این دوره ها و سرفصل های مورد نظر بر اساس شناسایی ظرفیت ها و نیازهای هر استان تدارک دیده شده است و نشست ها نیز بر اساس توانایی هر استان تشکیل می شود به طوریکه در خراسان رضوی ۴۷۰ نشست و در البرز ۳۰۰ نشست در حال برگزاری است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها گفت؛ حضور تمامی همکاران در این دوره ها آزاد بوده و در پایان دوره به حاضرین گواهی ضمن خدمت ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: اساتید این دوره ها بر اساس توافق انجام شده از سوی مؤسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبیّین (ص) اعزام شده است که همه اساتید اعزامی از چهره های متخصص و مسلط امور تعلیم و تربیتی و پاسخ گویی به شبهات دینی ویژه فرهنگیان می باشند.

رحیمی خاطرنشان کرد: اساتید اعزامی در هر استان از ۲ تا ۱۰ نفر هستند بنابر برنامه ریزی های انجام شده این دوره ها تا پایان سال ۹۸ به اتمام خواهند رسید.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha