پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
لایحه دموکرات ها برای لغو ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا

حوزه/ دموکرات ها اعلام کردند که لایحه ای را برای لغو حکم ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا تصویب کرده و اختیارات ترامپ را در این زمینه محدود خواهند کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، در سومین سالگرد اعلام حکم ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور، دموکرات ها روز دوشنبه اعلام کردند که نمایندگان مجلس قصد دارند لایحه ای به تصویب برسانند که این ممنوعیت سفری را لغو کرده و رئیس جمهور را از اعمال محدودیت های آینده براساس دین محدود کنند.

نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان مجلس ضمن اعلام این خبر گف: دموکرات های مجلس نمایندگان همچنان مخالف حکم بی رحمانه و غیرقانونی محدودیت سفر مسلمانان در تمامی اشکال هستند. در هفته های آینده ، کمیته دادگستری مجلس نمایندگان  تشکیل شده و این قانون را به چالش کشیده و سیستمی ایجاد می کنند که اختیارات رئیس جمهور را در آینده در تحمیل چنین محدودیت های مغرضانه و متعصبانه را از او بگیرند.

جرولد نادلر ، رئیس کمیته قضایی مجلس ، روز دوشنبه گفت که هیئت رئیسه وی طی دو هفته این لایحه را تصویب خواهد کرد. این لایحه در ماه آوریل معرفی شده و تقریباً ۲۵۰ عضو کنگره و صدها حقوق دان مدنی، دینی و سازمان های امنیت ملی و اجتماعی  از سراسر کشور از آن پشتیبانی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha