پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معصومه نصیری

حوزه/عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران تصریح کرد: رسانه‌ها در ترسیم و تبیین دقیق سیره و منش فاطمی چندان دقیق عمل نکرده‌اند و آنچه از بانوی گرامی دو عالم ترسیم شده بیش از اینکه ناظر بر ویژگی‌های بی بدیل شخصیتی ایشان باشد، از بعد عاطفی و احساسی به این شخصیت ممتاز پرداخته است.

معصومه نصیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: از آن جایی که رسانه‌ها وظیفه فرهنگ‌سازی و ارتقای جامعه در ابعاد گوناگون را برعهده دارند، می‌توانند با تبیین زندگی حضرت زهرا(س) نسبت به الگوسازی برای زنان جامعه اقدام کرده و انسان هایی با ویژگی‌های متعالی تربیت کنند.

وی افزود: زن در نگاه اسلام، جایگاهی ویژه دارد و هیچ دینی به اندازه اسلام برای زنان به عنوان کسانی که بناست نقش تربیتی ویژه ای را ایفا کنند، بها نداده است.

نصیری همچنین گفت: نگاهی به جایگاه حضرت فاطمه(س) در زمینه تربیت فرزند، شیوه ‌های همسرداری، ویژگی‌های فرزند خوب بودن برای پدر و ... یعنی رسانه ها با به تصویر کشیدن صحیح این ویژگی‌ها می‌توانند شاخص ‌های همسر ایده آل و مادر موفق را به خوبی ترسیم کنند.

این مدرس و کارشناس رسانه همچنین خاطرنشان کرد: تبیین ویژگی‌های حضرت زهرا(س) یعنی بدانیم فاطمه‌ای که در مقام مادر حسن و حسین (ع) و زینب (س)، سمبل‌های صبر و ایثار و استقامت را در دامان پاک خود پرورش داد و به تاریخ بشریت تقدیم کرده و فاطمه‌ای  که در مقام همسر، همدم و مونس علی (ع) در عرصه جهاد و فداکاری در دوران غربت و مظلومیت حق بود، چه خصوصیات و رفتارهایی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) علاوه بر نقش آفرینی در خانه در عرصه اجتماعی نیز تاثیرگذار بودند، تصریح کرد: نقش حضرت زهرا(س) در حفظ اسلام و در دفاع از ولایت قابل الگوبرداری است.

نصیری با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید در ایجاد جامعه و فرهنگ فاطمی نقش آفرینی کنند، گفت: فرهنگ فاطمی یعنی نهادینه شدن همین ارزش‌ها. یعنی الگوسازی دقیق برای مواجهه سیل ویرانگر تهاجم علیه ارزش‌ها.

وی در خاتمه افزود: زنان با ویژگی‌های فاطمی، مردان و فرزندانی را راهی جامعه می‌کنند که از سلامت رفتاری برخوردار هستند و این یعنی زن متاثر از فرهنگ فاطمی جامعه را بیمه‌ می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha