پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر خدیجه جلالی

حوزه/ مدیر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر با بیان این که توحید محوری یکی از شاخصه های مهم خانواده تراز اسلامی است، گفت: "توحید باوری "در بین اعضای خانواده موجب می شود اختلافات از بین برود زیرا در بینش توحیدی همه افراد به دنبال کسب رضایت خداوند و تلاش برای رسیدن به کمال و قرب الهی است.

خدیجه جلالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نقش حضرت زهرا (سلام الله علیها) در دفاع از حریم ولایت امیرالمؤمنین(علیه السلام)، گفت: وقتی از حضرت علی(ع) درباره جایگاه حضرت زهرا(س) سوال می کنند، امیرالمؤمنین(ع) می فرماید «ما اغضبنی و لا خرج من امری». یعنی فاطمه(س) هیچگاه مرا به خشم نیاورند و هیچوقت از آن چیزی که نظر من بود سرپیچی نکردند.

وی با بیان این که سبک زندگی حضرت زهرا(س) در محیط خانواده می تواند الگویی ممتاز برای خانواده های ایرانی باشد، ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در تعریف خانواده تراز اسلامی با اشاره به روایت «انّما الحیاة عقیدة و جهاد» فرمودند؛ زندگی فقط جهاد با شمشیر و تفنگ نیست و هر تلاشی که انسان برای کسب رضایت خداوند متعال انجام بدهد، خود یک جهاد محسوب می شود.

مدیر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران ابراز داشت: زندگی زناشویی حضرت زهرا و امیرالمؤمنین(علیهماالسلام) مصداق «لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا» بود. یعنی محیط خانواده ایشان یک محیط امن، بامحبت و آرام بود و تکیه گاهی برای رسیدن سعادت ابدی و کمال معنوی بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش نیازهای مادی در تکامل کمال معنوی انسان ها، گفت: نیازهای مادی در زندگی زوجین اهمیت دارد اما در حدی که این نیاز را مرتفع کند و زمینه ای برای رشد و کمال معنوی باشد.

وی با اشاره به زندگی زاهدانه و ساده حضرت زهرا(س) و توجه به قناعت در تامین نیازهای خانواده، گفت: چنانچه انسان در مسیر زندگی زناشویی گرفتار تشریفات بشود به مرور آرامش در خانواده کمرنگ شده و آن هدف اصیل که رسیدن به کمال معنوی و الهی بود به فراموشی سپرده خواهد شد.

خانم جلالی با اشاره به آسیب های احتمالی در روابط زوجین و اثرات سوء آن در محیط خانواده، گفت: آشنایی به تکالیف و وظایف توسط هر یک از زوجین می تواند تبلغیات سوء دشمنان نسبت به زنان و خانواده را دفع کنند چون شاهد این موضوع هستیم که غرب درصدد ایجاد مطالبه گری کاذب در زنان و به انحراف کشاندن وظایف همسری و مادری آنان در محیط خانواده است.

وی با اشاره به نقش محبت در تربیت فرزندان، افزود: وقتی زندگی حضرت زهرا(س) را نگاه می کنیم می بینیم عنصر محبت یکی از شاخصه های مهم در تحکیم خانواده و تربیت فرزندان بوده است. زیرا عشق و محبتی که حاصل ایمان و تقوای الهی است می تواند زمینه های رشد و تعالی را در انسان فراهم کند.

مدیر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران با اشاره به نقش مادر در تحکیم خانواده، گفت: چنانچه یک مادر بتواند در تربیت فرزندان و همسرداری تعادلی در ابراز محبت و عشق ایجاد کند این منجر به تعادل در جسم و روح افراد شده و این موضوع نقش کلیدی در تربیت فرزندان و انجام وظایف همسرداری دارد.

خانم جلالی در پایان با بیان این که توحید محوری یکی از شاخصه های مهم خانواده تراز اسلامی است، گفت: "توحید باوری" در بین اعضای خانواده موجب می شود اختلافات از بین برود زیرا در بینش توحیدی همه افراد به دنبال کسب رضایت خداوند و تلاش برای رسیدن به کمال و قرب الهی است. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha