شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آذر افروز

حوزه/ رئیس کمیته نیروهای مسلح اصفهان در ستاد دهه فجراز اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، عقیدتی و بصیرتی متناسبت با چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی ویژه نیروهای مسلح و خانواده های آنها خبر  داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، امیرسرتیپ محسن آذرافروز، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در فرهنگ علوم سیاسی غرب، انقلاب را به عنوان سرنگونی یک نظام و جایگزینی یک نظام جدید بیان کرده اند، ولی از منظر اسلام مهمترین عامل انقلاب آرمان خواهی و عقیده به مکتبی است که که توسط بسیج توده های گسترده مردم محقق می شود.

وی بیان کرد: از دیدگاه اسلام، انقلاب در حقیقت نوعی جهاد است که  مردم برای خدا می جنگند، نقش رهبری از جمله وجوه تمایزدر انقلاب از منظر اسلام است که تبلور این نقش در انقلاب اسلامی، امام راحل است.

رئیس کمیته نیروهای مسلح در ستاد دهه فجر اصفهان تصریح کرد: مبارزه امام بر پایه دین، معرفت، تاسی از قیام حماسی عاشورا و پایان دادن به بحث جدایی دین از سیاست  و احیای تفکر وبصیرت دینی ناب بود.

وی در ادامه با اشاره به نقش برجسته ارتش در پیروزی اتقلاب اسلامی، گفت: همه صفوف وآحاد مردم وارگان ها در پیروزی انقلاب نقش داشتند و خارج از انصاف و عدل است که پیروزی انقلاباسلامی را منحصر به ارگانی دانست.

آذرافروز عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش آرمان گرا است و چنین ارتشی در جهان وجود ندارد، چراکه صرفا دیگر ارتش ها یک نیروی مسلح تجهیزاتی هستند و این ارتش عقیدتی موهبتی از سوی امام راحل به نظام جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه پیوند کارکنان ارتش با روحانیت و اسلام باعث تقویت بنیان عقیدتی ارتشیان شد که امثال شهید صیاد شیرازی ها و شهید قرنی ها را شکل داد، ابراز داشت: این مسیر، روش و منش همچناندرارتش جمهوری اسلامی ایران تداوم دارد.

رئیس کمیته نیروهای مسلح در ستاد دهه فجر اصفهان خاطرنشان کرد:  یکی از کمیته های مهم وموثر در ستاد بزرگداشت دهه فجر، کمیته نیروهای مسلح است و این کمیته در استان اصفهان به لحاظ حضور یگان های موثر نیروهای مسلح چه از نظر کمی وکیفی در اصفهان پررنگ تر است.

وی با اشاره به  اینکه امسال ریاست این کمیته بر عهده ارتش است، بیان داشت: ایام الله دهه فجر امسال به نام های مختلف نامگذاری شده است به عنوان مثال شنبه ۱۲ بهمن باعنوان روز ولایت مداری، انقلاب گری، پیوند ناگسستنی امت وولایت  نام نهاده شده است.

آذرافروز اذعان کرد: همایش هزارنفری ورزشکاران و حرکت نیروهای مسلح به سمت گلستان شهدا، شرکت فرماندهان وکارکنان یگان های نیروهای مسلح در مراسم ۱۲ بهمن در گلستان شهدا از جمله برنامه ها است.

وی یادآور شد: ۱۴ بهمن، روز جوان انقلابی، جهاد علمی، امید آفرینی نامگذاری شده که دراین روز منتخبین نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه دیدار و نماز وحدت را اقامه خواهند کرد.

فرمانده ارشد آجا استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: سه شنبه ۱۵ بهمن مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی ورونق تولیدنامگذاری شده که محفل انس با قرآن در تمامی یگان های ارتش براین اساس برنامه ریزی شده  است.

وی ادامه داد: ۱۶ بهمن روز سبک زندگی ایرانی اسلامی، اعتلای منزلت زن وتحکیم خانواده نامگذاری شده لذا مسائل فرهنگی در نیروهای مسلح به شدت قوت دارد چرا که هجمه شدید فرهنگی دشمن تفاوتی میان خانواده های نیروهای مسلح با دیگر خانواده جامعه قرار نداده، بنابراین اجرای برنامه های فرهنگی و عقیدتی بسیار حایز اهمیت است .

آذر افروز، معنویت، ایثار وشهادت، قرآن، عترت وحدت اسلامی وآمادگی برای طلوع حضرت ولیعصر، امنیت پایدار، بازدارندگی و پاسداری از انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد، جهاد، مقاومت واستکبار ستیزی و  حماسه حضوروعظمت ملت را ازدیگر اسامی روزهای ایام الله دهه فجر امسال عنوان کرد.

رئیس کمیته نیروهای مسلح در ستاد دهه فجر اصفهان در پایان بیان داشت: عطرافشانی و غبارروبی قبور شهدا، شرکت گسترده در نماز جمعه، برپایی مراسمات جشن و تجلیل از پایوران و وظیفه، اجرای مسابقات تیراندازی در کلیه یگان ها و افتتاح پروزه های دفاعی و برگزاری مراسم تکریم سردار دلها شهید سپهبد سلیمانی را از جمله برنامه های فرهنگی پیش بینی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha