پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امیرالمومنین تبریز

حوزه / مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س)، با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز در حسینیه این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، مراسم عزاداری ام ابیهاحضرت فاطمه زهرا (س)، با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز در حسینیه این مدرسه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام آقاجانی، استاد حوزه، با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا (س) را می‌توان به سه دوره تقسیم کرد. گفت: دوره اول از هنگام ولادت تا پیش از هجرت به مدینه. آن حضرت در مکه به‌دنیا آمد و در خردسالی مادر خود را از دست داد. حضرت زهرا (س) در نبودِ مادر و نیز با وفات ابوطالب موجب آرامش رسول خدا (ص) بود و آن حضرت را دلداری می‌داد و غم و اندوه پدر را می‌زدود .

وی با بیان اینکه دوره دوم زندگی حضرت فاطمه (س) با هجرت به مدینه آغاز می‌شود، افزود: در سال دوم هجرت است که ایشان به همسری امیر مؤمنان (ع) در می‌آید. حضرت فاطمه (س) از این پس، علاوه بر آنکه پشتوانه و غمخوار و دلسوز پدر بود، یاوری بی‌بدیل برای امیرمومنان (ع) نیز به‌شمار می‌رفت و حتی پناه زنان مسلمانی بود که در سال‌های دشوار ابتدای هجرت، نیازمند پناهگاهی استوار بودند.  سومین دوره وجود مطهر فاطمه زهرا (س) دوران کوتاهِ پس از رسول خدا (ص) است و لحظه لحظه آن برای صدیقه کبری (س) پر از اندوه و سختی بود.

حجت الاسلام آقاجانی با ذکر اینکه محدّثه یکی از القاب ویژۀ حضرت فاطمه (س) است، اظهار کرد:  به این دلایل حضرت فاطمه زهرا (س) را به این لقب می خوانند. اول اینکه، وقتی که حضرت خدیجه (س) به فاطمه زهرا (س) حامله بود، آن حضرت از درون شکم با مادر سخن می‌گفت و انیس تنهایی او بود و در آن زمان که همۀ زنان، خدیجۀ کبری (س) را رها کرده بودند، موجب آرامش مادر می‌شد و دوم این که حضرت زهرا (س) چنان مقام رفیعی دارد که جبرئیل امین بر ایشان وارد می‌شد و با آن حضرت سخن می‌گفت. اهمیت این موضوع در این است که جبرئیل فقط بر انبیای اولوالعزم نازل می‌شد و با آن‌ها سخن می‌گفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha