شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در هیئت انصارالمهدی (عج) قم-میرباقری

حوزه/ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه با ظلم ظالمان حقیقت ولایت را برای امت پوشانده شده است، گفت: پایان قیام حضرت زهرا سلام‌الله علیها ظهور است و می‌توان از ظهور به‌عنوان ثمره قیام حضرت زهرا سلام‌الله علیها نام برد که در آن حقیقت ولایت امیرالمؤمنین(ع) برای همگان آشکار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری شب گذشته در مراسم عزاداری ایام فاطمیه دوم که بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و قرائت دعای توسل در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه انسان‌ها بهشتی بودن یا جهنمی بودن خود را مشخص می‌کنند، اظهار کرد: در این دنیای خاکی بهشتی و جهنمی در کنار یکدیگر هستند اما در دنیای آخرت پرده از میان برداشته می‌شود و میان این دو گروه تفکیک می‌شود.

وی اضافه کرد: اینکه انسان‌ها فقط مدعی ایمان باشند کفایت نمی‌کند بلکه باید در آزمون‌ها مورد آزمایش قرار گیرند تا درجه ایمان آن‌ها مشخص شود و اگر هم کافر بودند و ایمانی نداشتند جایگاه آن‌ها جهنم خواهند بود و از آن‌ها در قرآن کریم به‌عنوان «اصحاب النار»  نام برده شده است.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از ولایت اهل‌بیت(ع) به‌عنوان یک نعمت الهی نام برد و تصریح کرد: خداوند متعال در برخی از آیات قرآن کریم اشاره دارد که کافران نعمت الهی را به کفر تبدیل کرده‌اند و جهنمی بودن خود را برای همگان به اثبات می‌رسانند که بر اساس روایت مختلف این نعمت همان نعمت ولایت و محبت نسبت به اهل‌بیت(ع) است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری با دوری از ولایت اهل‌بیت(ع) خود را از نعمت خداوند الهی دور کرده‌اند، یادآور شد: در برخی از تعابیر از نعمت ولایت به‌عنوان تنها نعمت دنیا نام برده‌اند که می‌توان انسان را به سمت تعالی و رشد هدایت کند.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری با اشاره به اینکه با ظلم ظالمان حقیقت ولایت برای امت پوشانده شده است، ادامه داد: پایان قیام حضرت زهرا سلام‌الله علیها ظهور است و می‌توان از ظهور به‌عنوان ثمره قیام حضرت زهرا سلام‌الله علیها نام برد که در آن حقیقت ولایت امیرالمؤمنین(ع) برای همگان آشکار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha