جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نظری منفرد

حوزه/ آن بانو دارای ویژگیهایی بوده که می تواند برای همه زنان الگو باشد که از جمله حجاب شان بود. در نقل است که حتی حضرت زهرا(س) خود را از نابینا می پوشاند. این نشان از توجه شان به بحث پوشش و حجاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که با حضور حضرت آیت الله علوی گرگانی در دفتر معظم له در قم برگزار شد گفت: در اسلام برای وصیت اقسامی ذکر شده  که یک قسم در ارتباط با اموال می باشد. خدا این قسم از وصیت را در سوره بقره، نساء و مائده مطرح کرده است.

سخنران این مراسم ادامه داد: وصیت دوم در ارتباط با ارزشهای دینی، حق و صبر است. به این موضوع هم در قرآن اشاره شده است. اگر این بخش از آیه را به بشریت ارائه دهیم، آنها خواهند فهمید که اسلام برای بشر حتی بعد از مرگ هم حقوقی قائل است.

وی اظهارداشت: قرآن به این اندازه کفایت نکرده بلکه مسئله وصایایی به حق را در ارتباط با ادیان گذشته هم دانسته یعنی در ادیان گذشته هم وصیت به حق و ارزشهای دینی بوده و سبقه داشته، در این ارتباط به سوره یوسف می توان اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد افزود: حضرت زهرا(س) هم دارای دو نوع وصیت به حق، ارزشهای اخلاقی و شخصی بوده است.

سخنران این مراسم اضافه کرد: آن بانو دارای ویژگیهایی بوده که می تواند برای همه زنان الگو باشد که از جمله حجاب شان بود. در نقل است که حتی حضرت زهرا(س) خود را از نابینا می پوشاند. این نشان از توجه شان به بحث پوشش و حجاب است.

وی اظهارداشت: از دیگر ویژگیهای ایشان همراهی و قرائت قرآن بود. در همین خانه بود که شخصیتی مانند فضه کنیزشان رشد می کند و در هر جایی از قرآن برای مردم  می گفت.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که آن بانو دارای وصایی سیاسی هم بوده، عنوان کرد: از جمله این وصایا این است فرمودند مرا در خفاء به خاک بسپارید؛ شبانه تشیع کنید و قبر من را هم مخفی کن تا کسی نداند قبرم کجا است. اینها نشان از مظلومیت این بانوی عظیم الشان اسلام و تنها دخت پیامبر اسلام(ص) است.

313/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha