سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام اکبرزاده

حوزه/ حجت الاسلام اکبرزاده بی‌تفاوتی مردم را از عوامل شهادت حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: امروز باید اهداف امام حسین (ع) در منابر گفته شود و درب هیئتی که مبارزه با آمریکا و اسرائیل سر لوحه آن نباشد باید بسته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام ناصر اکبرزاده، شامگاه سه‌شنبه در مراسم عزاداری شب شهادت حضرت زهرا (س) که در گلزار شهدای شهرستان خوی برگزار شد، با بیان این که محافظه‌کاری به بهانه اینکه باید به گونه‌ای تدبیر کرد که همه اجتماع و مردم از آنان راضی باشند، منطق اشتباهی است، اظهار داشت: نباید وقتی احساس کردیم منافع مادی ما به خطر می‌افتد، خود را کنار بکشیم؛ حضرت علی (ع) بخاطر دین و اسلام از همه چیزش گذشت و هستی خود را در راه خدا هزینه کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی با بیان این‌که یکی از عوامل شهادت حضرت زهرا (س) کینه‌هایی بود که دشمنان اسلام از حضرت علی (ع) داشتند، اضافه کرد: در راه دین باید هزینه داد، اگر کسی ادعای محبت حضرت علی (ع) را دارد باید در راه اهل بیت(ع) هزینه بدهد و امروز مردم یمن و نیجریه هزینه همین محبت اهل بیت(ع) را می‌دهند.

وی، بی‌تفاوتی مردم را از دیگر عوامل شهادت حضرت زهرا (س) عنوان کرد و افزود:شهادت حضرت زهرا(س) نتیجه بی تفاوتی مردم بود و اگر مردم صدر اسلام بصیرت داشتند و به وظایف خود به طور صحیح عمل می‌کردند، مصائب صدر اسلام در حق اهل بیت اتفاق نمی‌افتاد.

حجت الاسلام اکبرزاده با اشاره به تکرار تاریخ، گفت: ما امروز به قطره قطره خون شهدا مدیونیم و اگر امروز در آستانه انتخابات بی تفاوت باشیم، نمی‌توانیم خود را شیعه اهل بیت(ع) و انقلابی مطرح کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که حضرت زهرا (س) به جامعه اسلامی آموخت، اظهار حق بدون ترس و واهمه است و اگر همچون حضرت علی (ع) یک نفر هم باشیم باید پای حرف حق بایستیم.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی، سکوت مردم در فتنه بعد از پیامبر را از دیگر عوامل شهادت حضرت زهرا (س) عنوان کرد و بیان داشت: سکوت مردم در ماجرای بعد از رسول خدا (ص) از عوامل مهم به شهادت رسیدن حضرت زهرا(س) است.

وی، انقلابی بودن را مهم‌ترین شاخصه‌های هیئات مذهبی دانست و تاکید کرد: امروز باید اهداف امام حسین (ع) در منابر گفته شود و درب هیئتی که مبارزه با آمریکا و اسرائیل سر لوحه آن نباشد باید بسته شود.

حجت الاسلام اکبرزاده در پایان گفت: یکی از سیره‌های حضرت زهرا (س) از خود گذشتگی در راه امام معصوم است و امروز باید در راه امام زمان(عج) و امام خامنه‌ای جان خود را کف دست بگیریم و برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی تلاش بکنیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha