جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صادقی واعظ

حوزه/ دشمن به خوبی می دانست حضرت زهرا(س) دنبال فدک نبود، بلکه می گفتند، اگر مسئله فدک را بپذیریم قطعا مسئله خلافت مطرح می شود و اینجا هم باید عقب نشینی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام صادقی واعظ امروز در روز در شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در با حضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی فقیهی در دفتر مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی در قم برگزار شد گفت: یکی از سفارشاتی که اسلام و اهل بیت(ع) تأکید می کند، رعایت آداب اجتماعی است و در این رابطه دستوراتی را به مردم می دهد.

سخنران این مراسم افزود: از جمله این توصیه، پرهیز از هرگونه سر وصدا کردن درملاء عام است. اسلام به کسی اجازه نمی دهد که با فریادش نظم عمومی را برهم بزند. وقتی در صدر اسلام بعضی افراد بی ادبانه پیامبر(ص) را خطاب قرار می دادند، جبرئیل(ع) نازل شد و در این مورد نهی فرمود.

وی بیان داشت: اما از طرفی اسلام می فرماید، نسبت به فریاد مظلوم و مظلومه نباید بی تفاوت بود. اساس اسلام برای دادرسی و فریاد رسی از مظلوم است.

حجت الاسلام صادقی واعظ با بیان این که اگر همه در برابر ظلم بایستند، دشمن و ظالم عقب نشینی خواهد کرد، عنوان کرد: دین دستور می دهد اگر مظلومی مورد ظلم ظالم قرار گرفت، لازم است به پا خواست و در مقابل ظلم سکوت نکنیم.

سخنران این مراسم افزود: زمانی که حضرت زهرا(س) متوجه ظلم ظالمین شدند، سکوت نکردند و برای دفاع از ولایت وارد میدان شدند و به افشاگری پرداختند.

وی بیان داشت: آن بانو یکی از کارهای که در نهضت خود انجام دادند، اثبات حقانیت و بیان غصب مسئله فدک از سوی افراد خاص بود.

حجت الاسلام صادقی واعظ با بیان این که سوال چرا فدک برای غاصبین مهم بود و با این که آن را به ناحق غصب کردند، حاضر نبودند فدک را برگردانند، افزود: دلیل اهمیت این باغ از لحاظ اقتصادی است. دشمن به خوبی می دانست، اگر این باغ در دست اهل بیت(ع) بیفتد، به خوبی می توانند برای نشر دین از آن بکار بگیرند، برای همین حاضر به برگرداندن آن نبودند.

سخنران این مراسم افزود: دشمن با استفاده از ابزار تبلیغات کاری کردند  که مردم جاهل باور کنند که اهل بیت(ع) برای بدست آوردن مال حاضر هستند هر اقدامی انجام دهند و از سوی به مردم القاء کردند که این فدک حق مسلمین است و باید مخارج آن برای مسلمین هزینه شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا حضرت زهرا(س) به دنبال گرفتن فدک بود و در هر فرصتی از این غصب سخن می گفت، اظهار داشت: دلیل اول بیان غصب فدک مقابله با ظالم و رسوا کردن آنها و دلیل دیگر اثبات حقانیت ولایت است.

حجت الاسلام صادقی واعظ گفت: دشمن به خوبی می دانست حضرت زهرا(س) دنبال فدک نبود، بلکه می گفتند، اگر  مسئله فدک را بپذیریم قطعا مسئله خلافت مطرح می شود و اینجا هم باید عقب نشینی کنیم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha