شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهید

حوزه/صبح امروز آیین خاکسپاری چهار شهید گمنام در شهرهای میبد و یزد با حضور مردم شهید پرور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، ساعتی پیش همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) مراسم تشییع چهار شهید گمنام با حضور مردم شهید پرور و همیشه در صحنه در شهرستان های میبد و یزد آغاز شد و تا بعد از نماز ظهر و عصر امروز ادامه دارد.

سینه زنی و نوحه خوانی دررثای حضرت زهرا(س) از اولین دقایق حضور شهدا در جمع مردم و شهدایی که بوی گمنامی حضرت زهرا(س) را در شهر پراکنده می کنند بر اندوه عزاداران فاطمی افزوده است و پس از تشییع و اقامه نماز بر پیکر این شهدای معظم گمنام که هنوز مادران، پدران و خانواده های آنان چشم انتظار پیکر آنانند، هر یک در مکانی که پیش بینی شده است خاکسپاری می شوند.

این مراسم در شهر یزد با تشییع پیکر مطهر سه شهید گمنام  از بلوار شهید آیت الله صدوقی(ره) یزد به سمت بلوار شهید باهنر و میدان امام حسین(ع) اغاز شده است تا ساعتی دیگر همراه با اقامه نماز بر پیکر سه شهید در شهر یزد ادامه می یابد و سپس شهدا به مکان های در نظر گرفته شده برای خاکسپاری انتقال می یابند و در شهرستان میبد هم همچنان مراسم تشییع این شهید ادامه دارد و با حضور مردم در مصلای آیت الله اعرافی(ره) و اقامه نماز برپیکر شهید در این مصلا به خاک سپرده می شود.

*اطلاعات شهدای گمنام امروز یزد و میبد 

شهید گمنام ۲۱ ساله از عملیات رمضان شرق بصره، در مدرسه جدید التأسیس علمیه مدینة العلم کاظمیه یزد واقع در بلوار مدرس خاکسپاری می شود و مراسم تشییع این شهید پس از پایان تشییع عمومی در میدان امام حسین(ع) از ساعت ۱۰ از میدان شهدای محراب با حضور طلاب و روحانیون و اقشار مردم آغاز می شود.

شهید گمنام ۲۳ ساله تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در منطقه زبیدات، در ستاد نیروی انتظامی یزد واقع در میدان امام حسین(ع) آرام می گیرد.

 شهید گمنام ۲۶ ساله از عمیات بدر در شرق دجله با حضور دانشجویان استان و عموم مردم در دانشگاه فرهنگیان یزد به خاک سپرده می شود.

 شهید گمنام ۳۰ ساله از عملیات رمضان شرق بصره در مصلای آیت‌الله اعرافی میبد خاکسپاری خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha