جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سیستان

حوزه/ با اعزام تیم های پزشکی و درمانی استان یزد بیش از بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از مردم مناطق سیل زده سیستان  و بلوچستان و جنوب غرب کشور درمان شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، پس از انتشار اولین اخبار از سیل سیستان و بلوچستان، مردم همیشه در صحنه و امدادگر استان یزد کمک های نقدی و غیر نقدی خود را در اولین روزهای این سیل به مناطق جنوب شرق کشور روانه کردند و گروه های جهادی هم دست به کار شدند.

در هر کوی و برزن ایستگاه های جمع اوری کمک های مردمی دایر شده است و کاروان های هدایا و کمک های مردمی همراه با اعزام گروه های جهادی ارسال می شود.

 دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی(ره)، خیرین دارویی، اتحادیه صنف تجهیزات پزشکی استان، سپاه الغدیر  و آحادبسیجیان سازمان بسیج جامعه پزشکی در تحقق برنامه امدادرسانی به سیل زدگان جنوب شرق کشور با عنوان "پویش قلب مهربان" همکاری خود را همچون دیگر گروه های جهادی آغاز کردند.

این گزارش می افزاید: تیم های بهداشتی و درمانی به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و با همکاری تیپ همیشه پیروز ۱۸ مردم پایه الغدیر از سوم بهمن برای امداد رسانی در مناطق سیل زده جنوب شرق سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

*حضور تیم های پزشکی در ۲۲ روستای سیستان

 با توجه به خسارت‌های فراوان سیل در بخش دشتیاری، تیم ارزیابی اعزامی (متشکل از نمایندگان معاونت درمان و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد) با هماهنگی معاونت درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان سیستان وبلوچستان وهمچنین مدیرشبکه بهداشت و درمان ومسئولین بخش دشتیاری ، ضمن بررسی و نیازسنجی در عرصه سلامت، تیم های بهداشتی و درمانی در منطقه سیل زده بخش دشتیاری مستقر و جمعیت ۷۵۰۰ نفری با تعداد ۱۶۰۰ خانوار در ۲۲ روستا را تحت پوشش قرار دادند.

 با عزیمت تیم های اعزامی و انجام خدمات رایگان شامل ویزیت های تخصصی عفونی، داخلی و اطفال و همچنین فعالیت سه تیم پزشکی عمومی همراه با داروی رایگان  به صورت ثابت و سیاری  به همراه پنج نفر پرستار، تکنسین دارویی و یک تیم بهداشتی، به بیش از هزار و ۵۴۰ نفر  خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی رایگان ارائه دادند.

اعزام تیم ارزیابی و هماهنگی امور امدادرسانی به سیل زدگان جنوب شرق کشو، نشست صمیمانه و هماهنگی امور  با فرماندهان قرارگاه شهید فولادی، سردار فیاض و  تیپ۱۸ مردم پایه الغدیر، سردار علیزاده، امام جمعه بخش دشتیاری مولوی عارفی، بخشدار دشتیاری، مسئولان محلی و خانه های بهداشتی روستایی و همچنین ارائه خدمات تزریقات و پانسمان، توزیع مواد گند زدا و ضدعفونی منابع آب آشامیدنی از دیگر فعالیت‌های این تیم‌های اعزامی به شمار می رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha