جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهادت حضرت زهرا (س)

نام "فاطمه (س) " نشانه ای از والاترین و زیباترین گُل هستی است؛ او که یادش گلاب و غروب مظلومانه اش گلگون بود و ما در سالروز شهادتش به یاد او عهد می بندیم که پیروی حقیقی راه و سیره و سبک زندگی اش باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در سالروز شهادت مظلومانه ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س)، بار دیگر زمین و زمان مغموم است و سوگوار و در این میان، محبان و شیعیان صدیقه کبری(س) حال و هوای دیگری دارند، چه آن که دل ایشان تا ابد اسیر محبت و لطف بانوی بی همتا و سیده زنان عالم است.

فاطمیه چیزی کم از تاسوعا و عاشورا ندارد خاصه در آشیانه اهل بیت(ع) که مردم به یاد بانوی پهلو شکسته در حرم دخترش فاطمه معصومه(س) گرد هم می آیند و به عزاداری و سوگواری در رثای دخت مظلومه پیغمبر خدا می پردازند.

وضو گرفت دلم تا دوباره قصه بگوید              فقط غزل بسراید به نذر حضرت زهرا(س)

بی گمان نام "فاطمه (س) " نشانه ای بی پرده از والاترین و زیباترین گُل هستی است؛ او که یادش گلاب و غروب مظلومانه اش گلگون بود و ما در سالروز شهادتش به یاد او عهد می بندیم که پیروی حقیقی راه و سیره و سبک زندگی اش باشیم که قطعاً حرکت در این مسیر هم سعادت دنیا را به همراه دارد و هم عاقبت بخیری در وادی آخرت را.

فاطمه (س) زیباترین گل هستی است؛ گلی با تنها هجده گلبرگ بی نظیر... با هجده بهار زلال که سریع به خزان گرایید؛ اما نه، خزان فاطمی هیچ گاه معنا و مفهوم ندارد. مادر همیشه هست و در طول تاریخ نگاه حمایت آمیزش به سوی فرزندان و محبان و شیعیان را قطع نکرده و مگر می شود محبوبه خدا در همه زمان ها و مکان ها وجود نداشته باشد!؟

اینک اما این ماییم و استدعا و خواسته ای از حضرت مادر که ای مهربان ترین مهربان، فرزندانت هنوز در کوچه پس کوچه های ظلم تاریخ چشم به راه تو هستند و این تو هستی که به تعبیر رهبر عزیزمان، رزق و روزی مان را در این ایام پرمحنت به اذن پروردگارت به سوی ما روان می سازی.

بی بی جان! سنگ های تفتیده مدینه الرسول(ص) هنوز در سوگ تو ندبه خوانند و جای جای صحرای کربلا چشم به راه شب های جمعه هستند که تو بیایی و محشری بپا کنی که این نیز لاجرم، مقدمه ای است بر آن صحرای محشری که وعده داده اند همه چیز در دست شماست.

هر چند معترفیم که ما حق شیعه بودن و محبت شما را هیچ گاه به درستی اَدا نکرده ایم و در شناخت قدر و منزلت شما شرمساریم، اما دل خوشیم که سینه مان مالامال از محبت شما و فرزندان شماست...

آری! هر چند بدبختانه گنهکاریم و در حفظ و تداوم وفای عهد به شما اهل بیت(ع) بدقول اما ای بانوی مهربان خودتان نیک می دانید که در محبت داشتن به شما راست می گوییم... فاطمیه همچون محرم و صفر گواهمان است که این گونه بوده ایم و انشاالله این گونه خواهیم ماند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha