جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت فاطمه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به الگو بودن سیره زندگی حضرت فاطمه(س) برای تمام زنان جهان از لزوم فرهنگ سازی سیره زندگی ایشان در جامعه تاکید کرد.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار حوزه، با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) ایشان را الگوی زنان مسلمان برشمرد و اظهار داشت: سیره زندگی بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی سبک زندگی اسلامی یک زن و دختر مسلمان برای همه تاریخ است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور حضرت فاطمه زهرا(س) را برگزیده هستی نامید و افزود: ایشان علاوه بر خانه و محیط زندگی شخصی در بعد رفتار اجتماعی نیز نمونه و الگویی برای همه زنان هستند.

وی به وجود آرامش بخش حضرت زهرا(س) برای خانواده و همسر خود اشاره کرد و ادامه داد: حضرت مادر پدر خود نیز بودند ودرکنار ام الائمه بودن ام ابیها هم لقب گرفتند و با وجود همه درگیری های زمان محیط خانه را برای خانواده خود امن و گرم نگه داشته بودند.

ظهیری با اشاره به سیره زندگی اجتماعی حضرت نیز خاطرنشان کرد: بعد اخلاقی، عمل صالح، حضور اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س) را برگزیده جهان کرده و به چنان قدرت و کمالی دست یافتند که برای کمتر کسی قابل دسترسی بوده است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه حضرت تنها مقام تکوینی نداشتند، تصریح کرد: ایشان در مقام اطاعات و اخلاص به سرحد کمال رسیده بودند. آگاه به زمان بودند و از حد والایی از قدرت تشخیص و بصیرت بهره مند بودند که ایشان را به عنوان یگانه الگوی زنان بشریت مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) را سیدالنساءالعالمین نامیده اند، تاکید کرد: برای شناخت ابعاد وجودی ایشان باید به همه ابعاد زندگی فردی، خانوادگی و ابعاد سیاسی و اجتماعی که در همه آنها الگو و نمونه بودند شناخت پیدا کرد.

ظهیری سیره زندگی حضرت فاطمه(س) را یک راه چاره در زمان سختی ها دانست و تاکید کرد: در زمان مشکلات میتوانیم به زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) رجوع کنیم و از منش ایشان در مواجهه با مشکلات و صبر و استقامت ایشان درس بگیریم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha