جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابوترابی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران خطاب به سردمداران آمریکا، با تاکید بر اینکه امروز ملت های منطقه سرنوشت خودشان را تعیین می کنند نه دولت های مزدور، تصریح کرد: امروز سردار سلیمانی ها با اقتدار در برابر قدرت پوشالی شما ایستاده اند و این ثمره اندیشه انقلاب، امام و رهبری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا(س) که از سوی شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی(ره) مشهد برگزار شد، با بیان اینکه امروز فرصتی فراهم شده که امت اسلام به هویت دینی و اسلامی خود بازگردد، به منطقه فلسطین اشاره کرد و گفت: امروز فلسطینیان با فریاد الله اکبر و استقبال از شهادت، در مسیر تجدید حیات هویت دینی خود گام بر می دارند.

وی به ماجرای رونمایی از طرح به اصطلاح معامله قرن اشاره و ابراز کرد: آن زمان که کاخ سفید سرنوشت خاورمیانه را رقم می زد، گذشت. آقای ترامپ! اگر شما می توانستید منطقه غرب خاورمیانه را هدایت کنید، امروز حشد الشعبی با هدایت مرجعیت در کنار ارتش عراق، پاسدار کشورش و مدیریت منطقه ای مانند لبنان در دست شخصیتی مانند سید حسن نصرالله نبود. اگر شما می توانستید منطقه را مدیریت کنید، غزه و فلسطین پایگاه کسانی نبود که جمعه می روند تا در مسجد الاقصی نماز بگذارند؛ مثل اینکه شما هنوز بیدار نشده اید.

سرنوشت منطقه را ملت ها تعیین می کنند نه دولت های مزدور آمریکا

امام جمعه موقت تهران خطاب به سردمداران آمریکا، با تاکید بر اینکه امروز ملت های منطقه سرنوشت خودشان را تعیین می کنند نه دولت های مزدور، تصریح کرد: امروز سردار سلیمانی ها با اقتدار در برابر قدرت پوشالی شما ایستاده اند و این ثمره اندیشه انقلاب، امام و رهبری است.

وی، رسالت علما و فضلا در این عرصه را فهم دین با استفاده از همه توان با اندیشه ای باز و بهره بردن از برهان و متون متقن و مستحکم دینی و به تعبیر امام بزرگوار، فقیهِ در تراز جواهر بودن، عنوان کرد.

ابوترابی فرد ادامه داد: در قدم اول می بایست معارف دین و رسول خدا(ص) و میوه های شجره طیبه آن را با اصول و مبانی متقن علمی و استناد درست و دریافت صحیح از قرآن و حدیث و نیز بهره مندی از منطق و عقل بیان کنند و دین شناس باشند.

دستاورهای جهان اسلام نتیجه تلاش عالمان دین است

امام جمعه موقت تهران، همه دستاوردهای امروز عالم اسلام به ویژه جهان تشیع را ثمره تلاش بیش از هزار سال تکاپوی علمی خواند و فهم دین و استخراج درست مبانی دین را کار بزرگی دانست که انجام شده و می شود.

وی، گام دوم برای حوزویان را تخلق به آموزه های وحیانی و حاکم شدن دانش و علم و دین نه هوی، هوس، دنیا و مقام در جان عالمان و فضلا خواند و اظهار کرد: تعبیر «لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ» در آیه «نفر» تنها به معنی فهم معارف و استباط و درک آن نیست بلکه به معنای علم و عمل است؛ یعنی یک فقیه در تراز قرآن، عالِمی است که معارف دینی را دریافت کرده و با همه وجود در مدرسه دین زانو زده است، زیرا قرآن می فرماید باید در مسیر رسالت انبیا، منذر بود و کسی می تواند منذر باشد که تحت انذار دین قرار گرفته و تربیت شده باشد.

امام جمعه موقت تهران، بر آراستگی به تقوا تاکید و خاطر نشان کرد: بزرگانی که منشا تحول شده اند، علم را با عمل همراه کرده اند. امام راحل اینگونه بود و قلب و روحش را ترس از خدا احاطه کرده بود.

وی کار علمی را گام دیگر برای حوزویان برشمرد تا در نهایت این امر در جامعه نیز محقق شود و سپس می بایست برای اصلاح و سعادت اجتماع و تحکیم و پیوند جامعه با شجره طیبه و فراهم کردن بستر دینی برای آن تلاش کنند.

 ابوترابی در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی گامی است که برداشته شده و قدم دوم دولت اسلامی می باشد که به فرمایش مقام معظم رهبری با آن فاصله داریم. دولت اسلامی زمانی شکل می گیرد که در سطوح مختلف مدیریتی، اکثریتی از افراد عادل و صالح قرار بگیرند که البته با توجه به چالش ها و فراز و نشیب ها کار ساده ای نیست.

وی، تحقق جامعه اسلامی را مرحله بعد برشمرد که البته در این زمینه کارهای بزرگی اقدام شده و کارهای بزرگی است که باید انجام شود.

دینداری عامل امنیت است، نه دوربین ها

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه بسیاری از ارزش ها به برکت دین و قرآن در جامعه ما هست، تصریح کرد: یکی از عوامل مهم امنیت ما دینداری است نه دوربین ها؛ یک روز دوربین های لندن قطع شود، خدا می داند که چه کارها، قتل ها و تجاوزهایی صورت می گیرد ولی بر خلاف آن، در کشور ما دین است که امنیت می آورد.

وی با بیان اینکه رشد بصیرت دینی و سیاسی مهم است، اظهار کرد: تشییع بزرگ سردار سلیمانی در چند شهر کشور نیز ریشه در مبانی دینی و اعتقادی ملت دارد و این سرمایه بزرگ عقبه و پشتیبان نظام اسلامی است.

شجره طیبه رسالت، رمز حیات بشرند

 امام جمعه موقت تهران، امیرمومنان، حضرت زهرا و حسنین(ع) را یک حقیقت واحد و نفس پیامبر(ص) خواند و با بیان اینکه آثار و برکات این اصل باید با فروعاتش انتشار یابد، گفت: اصل این شجره، رسول خدا(ص) هستند و شخصیت علی بن ابیطالب(ع) است که راه را باز می کند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha