جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد غفاری

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان قم گفت: امروز ما وظیفه داریم که از طریق ابزار هنر و ادبیات، سبک زندگی حضرت زهرا(س) را به دنیا معرفی کنیم.

محمد غفاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: نه فقط در عرصه شعر آیینی که به لطف الهی، شاعران شیعه و به خصوص اهالی قم از دیرباز ممتاز و شاخص بوده اند بلکه ما باید از طریق انواع و اقسام هنر از جمله فیلم سازی، موسیقی، نقاشی و هنرهای تجسمی، خوشنویسی و غیره به معرفی و تبیین سیره و سبک زندگی نورانی حضرت فاطمه (س) بپردازیم.

وی افزود: آن چه مهم است این که ما چه در عرصه شعر و ادبیات و چه در عرصه هنر میان شور مردمی و شعور اهل بیتی تلفیق ایجاد کنیم، چرا که در این عرصه هم باید به بُعد معرفت و بصیرت تاکید کرد و هم به جایگاه مهم عاطفه و احساس توجه داشت.

این شاعر آیینی همچنین با اشاره به نقش مهم وعاظ، مداحان و شاعران آیینی در توجه به فاطمیه و تعظیم بیش از پیش این ایام گفت: معمولاً شعرای آیینی به جهت ارتباط مستقیمی که با هیائات و جلسات سوگواری دارند، نقش زیادی در تولید محتوا برای مادحین و مرثیه خوانان ایفا می کنند و لذا از سوی آنان پرداختن به شعر فاطمی و بررسی ابعاد گوناگون آن نیازی جدی است که نباید از اهمیت آن غافل شد.

وی افزود: خوشبختانه در سالیان اخیر شاهد رشد و تعالی هر چه بیشتر شعر فاطمی به عنوان یک جریان شعری در ادبیات آیینی هستیم؛ به نحوی که استقبال شاعران پیشکسوت و جوان در سُرایش شعر فاطمی سبب تولید ده ها مجموعه شعر مستقل در مدح، ستایش و مرثیه آن حضرت شده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha