پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم بطحایی

حوزه/عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که مؤمنان باید به سیره‌ای اهل‌بیت(ع) عمل کنند؛ گفت: تقوا، پاک‌دامنی، عفت و گذشت میراث گرانبهای حضرت فاطمه زهرا(س) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم بطحائی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عموم مسلمانان جهان،اظهار داشت:حضرت محمد(ص) احترام خاص و ویژه‌ای برای حضرت فاطمه(س) می‌گذاشتند و همواره ایشان را در بالای خانه می‌نشاندند.

وی بابیان این‌که فاطمه زهرا(س) صدیقه، زکیه و طاهره بود ، افزود» برخورد حضرت محمد (ص) با ایشان برخورد پدر و فرزندی نبود بلکه رفتار ایشان رفتار تعاملی و تقابلی بود به این معنی که برای ایشان شخصیت ویژه‌ای قائل بودند و وقتی زمانی که منزل پدر می‌آمد او را بسیار احترام می‌گذاشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحائی افزود: ایشان زندگی بسیار ساده‌ای داشتند و حتی در روایت‌های زیادی آمده است که حضرت محمد(ص) توصیه‌هایی را به حضرت زهرا در آغاز زندگی داشتند به‌طوری‌که فرموده بودند : دخترم وقتی خانه‌ای امام علی(ع) رفتی چیزی از او نخواه مگر این‌که خود او برای تو چیزی بخرد.

وی ادامه داد: درواقع یکی از پایه‌های تحکیم زندگی قانع بودن است به‌طوری‌که اگر زن در خانه قانع باشد این زندگی هیچ‌وقت متزلزل نمی‌شود و پای طلاق به میان نمی‌آید.

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که ایشان حقوق انسانی، همسری و مادری را به‌تمام‌معنا ادا کرد، بیان داشت: عفت و پاک‌دامنی حضرت زبانزد عام و خاص بود به‌طوری‌که در برابر افراد نابینا هم عفت و حجاب خودش را رعایت می‌کرد.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) در جواب سؤال رسول اکرم(ص) که پرسیده بود مهم‌ترین کار برای زن چیست، فرموده بودند:  برای زن مهم‌ترین چیز این است که نامحرم او را نبیند و او نیز نامحرم را نبیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha