جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کشیش اتیوپی برای ساخت مسجد و کلیسا تلاش می کند

حوزه/ یک کشیش اهل کشور آفریقایی اتیوپی گفته است که نمی خواهد با ساختن کلیسا و نادیده گرفتن مساجد، خداوند را از خودش ناامید سازد!

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  myjoyonline، کشیشی در کشور آفریقایی اتیوپی، برای ساختن مسجد و کلیسا اقدام به جمع آوری کمک های مالی کرده است.

یک کشیش ارتدوکس اهل اتیوپی که برای ساخت مسجد و کلیسا در منطقه هارارژ شرقی در منطقه اورومیا یکی از نه ایالت اتیوپی بودجه جمع‌آوری کرده است می گوید که نمی خواهد تنها با ساختن کلیسا خداوند را ناامید سازد.

ابا اکلیل ماریام کوموس در جواب خبرنگاران برای هدفش از ساخت مسجد در کنار کلیسا گفت: ساختن تنها یک کلیسا و نادیده گرفتن وضعیت نامناسب مساجد خدا را ناامید می کند و من نمی خواهم این گونه باشد.

گفته می شود کلیساها و مساجد  این مناطق به دلیل گذشت زمان با تخریب تدریجی روبرو شده اند و جوامع محلی نیز بودجه کافی برای بازسازی آن ها را ندارند.

کومووس توضیح داد:  اگر من فقط برای ساخت کلیسای خود سرمایه گذاری کنم در حالی که مسجد برادران مسلمان من در این وضعیت قرار دارد ، من خدا را ناامید خواهم کرد! ایمان ما متفاوت است، اما نه عشق ما به خداوند.

وی افزود: من جمع آوری پول را از اکتبر ۲۰۱۸ شروع کردم و ابتدا به مسجد نور در آدیس آبابا رفتم. در کمتر از دو ماه بیش از ۲۰۰۰۰۰ بایر اتیوپی (۶،۲۰۰ دلار) جمع آوری کردیم.

این کشیش در سال ۲۰۱۵ در هنگام بازدید از این شهر وضعیت نامناسب کلیسا را مشاهده کرد و تصمیم گرفت برای ساخت و ساز در آن بودجه جمع آوری کند. وی به سرعت متوجه شد که مسجد نیز نیاز به باسازی دارد و طرح خود را به ساخت و ساز مسجد نیز گسترش داد.

ایده او برای جمع آوری بودجه در سال ۲۰۱۵ در هنگام بازدید از لانژ، هنگامی که متوجه وضعیت نامناسب کلیسا شد، آغاز شد.

او همچنین به خدمت رهبران شورای عالی امور اسلامی اتیوپی رسید تا برای بازسازی مساجد در سرتاسر پایتخت آدیس بابا از او حمایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha