چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نمایش فیلم مستند در سومین سالگرد تیراندازی تروریستی در مسجد کبک

حوزه/ درحالی که مراسم سومین سالگرد تیراندازی در مسجد کبک در کانادا در نقاط مختلف این کشور برگزار می گردد، فیلم مستندی در رابطه با این حادثه خونین توسط فیلمساز کانادایی ساخته شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  globalnews، یک مستند جدید در روز چهارشنبه، در سومین سالگرد تیراندازی تروریستی در مسجد شهر کبک در کانادا به نمایش گذاشته شد.

سه سال پیش در چنین روزی در حمله یک تیرانداز نژادپرست به مسجد کبک و آتش گشودن به روی نمازگزاران، ۶ تن کشته شده و بسیاری دیگر زخی شدند.

راکل فلچر یک فیلمساز مستقر در مونترال با ساخت فیلم مستندی در رابطه با این حادثه دردناک سعی داشت، صدای قربانیان حمله را به گوش همه رسانده و به روی پرده نمایش بیاورد.

آریل نصیر نویسنده و کارگردان این مستند می گوید که تجربه او به عنوان فیلمساز در افغانستان بوده که وی را وادار کرد تا به قربانیان و اعضای خانواده این حمله در شهر کبک نزدیک شود.

وی گفت: من از جایی آمده ام که بسیاری از جوامع و مردمی که با آن ها کار کرده ام آسیب دیده ترور و خشونت هستند. فکر نمی کردم در کانادا نیز با این وضعیت روبرو شوم.

نصیر با همکاری مسجد، فیلمبرداری این مستند را از اواخر سال ۲۰۱۷ آغاز کرد و در طی محاکمه عامل این جنایت نیز فعالیتش را ادامه داد.

نصیر گفت: من می دانستم درحالی که بقیه مردم کبک تصور می کنند که این یک اتفاق نادر و مجزا است، اما جامعه اسلامی با یک ضربه روحی بزرگ روبرو شده و نگران است که آیا این حادثه بار دیگر نیز رخ می دهد یا خیر؟

ذبیدا بنژادو  یکی از نمازگزاران مسجد که در آن زمان در محل نبوده می گوید:  وقتی با وجود نوسازی ها به مسجد می رویم ، هنوز شاهد شواهدی از تیراندازی هستیم. ما هنوز سوراخ های گلوله ای را در فرش مشاهده می کنیم. این ویرانگر است.

بنژادو در الجزایر متولد شده اما ۳۷ سال در شهر کبک سکونت داشته و می گوید قبل از تیراندازی در فضای صلح آمیزی بودیم. اصطکاک های جزئی وجود داشت اما طبیعی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha