شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسلمانان بلژیک خواهان به رسمیت شناخته شدن مسجد بزرگ بروکسل

 حوزه/ درحالی که هم اکنون ۲۱ مسجد در بروکسل توسط دولت به رسمیت شناخته شده و ۸ مسجد در صف انتظار قرار دارند، هفته گذشته مسجد اعظم بروکسل برای به رسمیت شناخته شدن توسط مقامات دولتی، درخواست داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از brusselstimes، هیات رئیسه مسلمانان بلژیک رسما درخواستی را برای به رسمیت شناخته شدن مسجد اعظم بروکسل به بخش وزارتخانه داده اند.

رودی ورورت از سیاستمداران و مقامات رسمی دردولت بلژیک، ارائه این درخواست نامه رسمی توسط نهاد اسلامی در بروکسل را تایید کرد.

 در حال حاضر ۲۱ مسجد در منطقه بروکسل به رسمیت شناخته شده اند و ۸ مسجد دیگر نیز درخواست رسمی داده و در صف انتظار قرار داده اند. کارهای اداری درخواست برای به رسمیت شناخته شدن مسجد اعظم بروکسل هفته پیش انجام شده است.

 گفتنی است این مسجد تا چندی پیش توسط مرکز فرهنگی اسلامی بلژیک اداره می شد که منابع مالی آن را عربستان سعودی تامین می کرد. پس از تحقیقات انجام گرفته در پی حملات تروریستی در سال ۲۰۱۶، تصمیم گرفته شد که رژیم سعودی دیگر اداره کننده این مسجد نباشد.

کمیسیون تحقیق پارلمانی در باره حملات بروکسل نسبت به «گسترش سلفی گری و وهابیت، روند رادیکالیسم و افراط گرایی خشونت آمیز» هشدار داده بود و قطع روابط مسجد با عربستان سعودی را یکی از راه های مبارزه با این مشکل عنوان کرد.

 هنوز مشخص نیست که این مسجد چه زمانی توسط دولت بلژیک به رسمیت شناخته شود، اما به نظر می رسد که تصمیم مذکور باید توسط شهرداری بروکسل گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha