چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
قطبی

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه طرح «قاسم قاصم» با هدف معرفی شهید سلیمانی به عنوان اسطوه مقاومت به جهان اسلام اجرا می شود، گفت: اولویت ما ایده ها و طرح هایی است که امتداد شخصیت شهید سلیمانی را در قالب الگوهای مردمی ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در دی ماه امسال حادثه ای اتفاق افتاد که برای جهان اسلام تاسف برانگیز بود و آن شهادت سردار سلیمانی، فرمانده مقتدر، باهوش، شجاع ومخلص بود.

وی با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی سالها در دفاع از سرزمین های اسلامی نبرد کرد و در نهایت شهادت آن شهید هم مظلومانه ودراوج خباثت وناجوانمردانه رقم خورد، گفت: مقام معظم رهبری تعابیر زیبایی از شهید سلیمانی داشتند، از جمله اینکه سپاه قدس را رزمندگان بدون مرز معرفی کردند، این اولین باری بود که رهبری این چنین سپاه قدس را تعریف کردند.

 رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: ایشان نسبت به شهید سلیمانی فرمودند مکتب شهید سلیمانی، مکتب مقاومت است، مکتب مقاومت دارای شاخصه هاو  ویژگی های ممتاز و متمایزی است وصرفا یک نبرد در میدان نبرد نیست .

وی افزود: شاخصه اول این مکتب طراحی و استقرار الگوی جدید مقاومت است، نقطه ثقل مقاومت قوت درونی واقتدار بیرونی است که این امر شاخصه اول مکتب مقاومت است.

 قطبی با بیان اینکه دومین شاخصه مکتب مقاومت اتحاد و یکپارچگی بین همه جوامع اسلامی است، در حقیقت فرا منطقه ای از جمله خصایص است، گفت: انگیزه های جهادی ومردمی سومین شاخصه است که در جهان اسلام به لحاظ خلوص مردم، جهاد وجود دارد و در هیچ جای دنیای چنین خصلتی وجود ندارد.

وی، مقابله در عین تقویت درونی را از دیگر شاخصه ها دانست و ابراز کرد: آینده نگری و تمدن اندیشی از دیگر شاخصه های مکتب مقاومت به سرکردگی شهید سلیمانی است، یعنی اینکه ما فقط برای دفاع از مرزهای کشور وصیانت جغرافیایی نمی جنگیم بلکه مرزهای عقیدتی برای ما مهم است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: تکیه بر فرماندهان جوان، بهره گیری از فناوری های نو پیشرفته، شتاب و سرعت متناسب با دنیا در میدان های نبرد و پیکار که هم در عرصه تجهیزات و هم الگوهای مهندسی جنگ همتراز دنیا بهره می بریم و ولایت پذیری و اقدام تحت ولایت از جمله دیگر شاخصه های مکتب مقاومت شهید سلیمانی است.

وی یادآور شد: نبردهای نسل جهارم ابتکار شهید سلیمانی بود به این نحو که نیروهایی از دیگر کشورهاعلیه دشمن خارجی در سرزمین  سوم بسیج می کنیم و می جنگیم که این ابتکاری بی بدیل بود.

 قطبی متذکر شد: جدای از میدان مقاومت و نبرد نظامی شهید سلیمانی، مکتب مقاومت در عرصه های فرهنگی واقتصادی  باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز ضرورت دارد شهید سلیمانی را به عنوان یک اسطوره مقاومت جهان اسلام  به دیگر نسل های آتی معرفی کنیم، لازمه آن است که همه افرادی که برای تحقق این امر مهم ایده های ناب دارند ارائه دهند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد:  نام این طرح «قاسم قاصم» است که پس از داوری داوران از طرح ها وایده ها از ایده های نو در راستای چهره پردازی و الگوسازی شهید سلیمانی در پهنه جهان اسلام تجلیل به عمل می آید.

 وی با تاکید براینکه اولویت ما ایده ها وطرح هایی است که امتداد شخصیت شهید سلیمانی را درقالب الگوهای مردمی ارائه دهد عنوان کرد: ما باید به سمت طرح هایی برویم که تاب آوری داشته و عادت واره های مردمی باشد.

قطبی گفت: ما باید فضایی را در عرصه موج آفرینی ایجاد کنیم که ایده های اجتماعی ومردم بنیان ارایه شود، این ایده ها می تواند معطوف به دانش آموزی، حوزه های علمیه، مساجد، مراکز و نهادها و ... باشد.

وی اذعان داشت: نام طرح  «قاسم قاصم» است که معنای خاص خود دارد، قاسم اول  متاثر از اسم شهید و قاصم دوم به معنای انتقام  و أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان  توضیح داد: مکتب مقاومت، مکتبی است که «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» دارد؛ این طرح با وسعت جهان اسلام و فراخوان آن به زبان انگلیسی و عربی هم منتشر می شود.

وی در پایان اظهار کرد: سعی ما براین است که حلقه وصلی بین ایده پرداز و اجراکننده ایده وطرح باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha