جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عزاداری فاطمیه در مینسک

حوزه/ مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در میان حزن و اندوه جمعی از دوستداران آن حضرت در محل سفارت کشورمان در مینسک پایتخت بلاروس برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در میان حزن و اندوه جمعی از دوستداران آن حضرت در محل سفارت کشورمان در مینسک پایتخت بلاروس برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد. پس از آن سخنران مراسم طی سخنانی به تبیین دوران کوتاه اما پربرکت زندگی، منش رفتاری حضرت فاطمه(ع) و نسبت مسلمانان و شیعیان با شخصیت عظیم آن حضرت پرداخت.

 وی در این رابطه گفت: دوره کوتاه ۷۵ تا ۹۵ روزه زندگانی ایشان پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص)، دورانی پرتلاطم و عبرت آموز است و در این دوره باید به دو موضوع سیره شناسی و دشمن شناسی، توجه ویژه ای مبذول شود.

وی گفت: در واقع شناخت آن حضرت مقدم بر حب و دوست داشتن ایشان است و وظایف شیعیان در دوره غیبت محافظت و مراقبت از حریم ولایت در اعصار مختلف است.

در ادامه برنامه، عزاداران پس از استماع اشعار سوزناک در وصف مظلومیت آن حضرت، به اجرای برنامه عزاداری پرداختند. در خاتمه و پس از اقامه نماز جماعت ظهر، حاضران عزادار مهمان سفره با برکت اهل بیت (ع) شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha