چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام نظری منفرد

حوزه/ غاصبان خلافت برای رسیدن به خواسته شان هر کسی که مانع و سد راه شان می شد به شدیدترین وجه به قتل می رساندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد پیش از ظهر امروز درمراسم عزای شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که با حضور حضرت آیت الله علوی گرگانی در دفتر معظم له در قم برگزار شد  با اشاره به ویژگیرهای حضرت زهرا(س) گفت: این بانو همانند پدر بزرگوارشان رسول الله مهربان، بزرگ، عزیز، پاکدامن و رحمت برای همه عالم بودند.

سخنران این مراسم در ادامه افزود: حضرت فاطمه(س) از هر فرصتی برای دفاع از حق و حقیقت، غصب فدک و غصب جانشینی و خلافت بهره می برد. در یکی از سخنرانی ها رو به زنان و مردم فرمودند« ای مردم، نور ولایت و هدایت پدرم رسول الله باعث شد که تاریکی و جهالت از شما بیرون برود.

وی بیان داشت: شما کسانی بودید که تا سالها دختران تان را زنده به گور می کردید؛ سالها بین شما جنگ بود و همین مسئله موجب کشته شدن مردان، بیوه شدن زنان و ازدیاد ایتام شد ولی پدرم پیامبر(ص) شما را از این گرفتاریها، بلاها و مصیبت ها نجات داد و به شما عزت و بزرگی بخشید.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: فرمودند« شما کسانی بودند که در سنگ لاخ ها زندگی می کردید، غذا برای خوردن و لباس برای پوشیدن نداشتید، این آقایی را پیامبر خدا به عرب جاهلیت داد و حتی بالاتر این که در میان دو ابر قدرت روم و فارس قرار داشتید، اسلام به شما عزمت داد.

سخنران این مراسم افزود: براساس آنچه در تاریخ نقل شده است حتی بعضی از این افراد که ادعای خلافت بعد از پیامبر خدا را داشتند، اعتراف می کردند که روزی شترچران بودند و الان بر مسند خلافت نشسته اند.

وی بیان داشت: این غاصبان اعتراف می کردند که هر چه داریم از پیامبر اسلام(ص) است. اگر ایشان نبودند ما در جاهلیت قرار داشتیم و نتیجه کار ما همان شتر چرانی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: حضرت زهرا(س) روبه انصار کردند و فرمودند« مگر شما در زمان پدرم نقیب و همراه شان نبوده اید. آیا قرار نشد اهل بیتش را در همه مراحل همراهی و حمایت کنید، پس چرا الان که اهل بیت پیامبر(ص) به شما در برابر این غاصبان نیاز دارد، کسی از شما حاضر به حمایت کردن نیست و در مقابل دزدی آشکار آنان سکوت کرده اید. چرا چشمانتان را روبه حقایق بسته اید.

سخنران این مراسم با بیان این که غاصبان خلافت برای رسیدن به خواسته شان هر کسی که مانع و سد راه شان می شد به شدیدترین وجه به قتل می رساندند گفت: سکوت حضرت علی(ع) برای این بود که آنها نه تنها حضرت را تهدید به قتل بلکه گفتند،جلوی چشم تو فرزندان شما را به قتل خواهیم رساند.

وی بیان داشت: این نشان می دهد که در آن زمان منطق حاکم نبود، هر کسی که با غاصبان فدک و خلافت بیعت نمی کرد، ابتدا او را به قتل می رساندند بعد، اموال را به غارت و به نوامیس او تجاوز می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: بنابراین اگر کسی می خواهد در مورد بحث خلافت و سکوت حضرت علی(ع) قضاوت کند، باید همه تاریخ را به خوبی بخواند و بداند در زمان بعد از رحلت پیامبر اسلام اوضاع چگونه بوده است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha