پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ترامپ و نتانیاهو

حوزه/ احزاب و شخصیت های اسلامی لبنان در واکنش به رونمایی معامله قرن، ضمن محکوم کردن این معامله ننگین بر حمایت از ملت فلسطین و مبارزه مسلحانه با رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احزاب و شخصیت های اسلامی لبنان در واکنش به رونمایی معامله قرن، ضمن محکوم کردن این معامله ننگین بر حمایت از ملت فلسطین و مبارزه مسلحانه با رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

آیت الله قبلان: معامله قرن، لکه ننگی شیطانی برای فروش فلسطین با ارزانترین قیمت است

آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه ای گفت: معامله قرن لکه ننگی شیطانی برای فروش فلسطین با ارزانترین قیمت هاست که خسارت و پشیمانی آن گریبانگیر مسببان آن خواهد شد؛ چراکه فلسطین وقف الله است و قابل خرید و فروش نیست.

وی افزود: تا زمانی که در امت ما مردان مقاومت و ملت های ایثارگر که در برابر ظلم تسلیم نمی شوند و با اشغالگری مبارزه می کنند، حضور دارند، سرزمین مقدس فلسطین زیر پرچم اشغالگران قرار نمی گیرد و پیروزی هم پیمان فلسطین خواهد بود.

آیت الله قبلان با تأکید بر اینکه هویت فلسطین ایمانی و سرزمین آن عربی، اسلامی و مسیحی است و ممکن نیست که متعلق به صهیونیستم باشد، گفت: هر راه حلی که در آن قدس پایتخت فلسطین و بازگشت اهالی آن به سرزمین خود نباشد، خیانت به دین ما، نقض حقوق ما و زیر پا گذاشتن کرامت ماست.

رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، تمامی تلاش هایی که برای آواره کردن فلسطین انجام می گیرد را محکوم به شکست دانست و گفت: این مسئله جنایتی علیه حق ملت و خیانت به مسئله فلسطین است.

وی ملت های عربی و اسلامی را به مخالفت و مقابله با معامله قرن و همبستگی با ملت فلسطین در نبرد باز پس گیری حقوق، آزادی سرزمین و نجات مقدسات از لوث وجود یهودی دعوت کرد.

تجمع علمای مسلمان: معامله قرن، تداوم بیانیه بالفور است

تجمع علمای مسلمان لبنان در واکنش به رونمایی معامله قرن توسط دونالد ترامپ گفت: رونمایی از معامله قرن توسط دونالد ترامپ در حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل و برخی از سفیران کشور های عربی، استمرار بیانیه شوم بالفور است.

این تجمع افزود: ترامپ وقیحانه صهیونیست ها را صاحب سرزمین فلسطین می خواند و از اعراب می خواهد به خاطر جنگ 1948 میلادی از صهیونیست ها عذر خواهی کنند.

علمای لبنان در ادامه با بیان اینکه تمامی بند های این معامله دروغ و ادعا هایی بی اساسی است، گفت: موضع ما این است که حکم اسلام با قطع دست دزد قطع و این غده سرطانی که همان دشمن صیهونیستی است از پیکر امت حذف شود.

تجمع علمای مسلمان به نکات زیر اشاره کرد:

اول: آنچه رئیس جمهور آمریکا، معامله قرن نامیده، در حقیقت سرقت قرن است و واکنش به آن تنها با مخالفت و محکوم کردن آن کافی نیست، بلکه باید در تمامی اراضی فلسطین اعلام مبارزه مسلحانه شود تا این سرزمین به طور کامل آزاد شود و صهیونیست ها حتی در یک وجب آن حضور نداشته باشند.

دوم: آمریکا شریک رژیم صهیونیستی در اشغال فلسطین است و آمریکا تلاش می کند تا به صورت همه جانبه از این اشغالگری حمایت کند و برای جلوگیری از اتحاد اعراب و مسلمانان برای مبارزه با صهیونیست ها وارد جنگ می شود، لذا ما باید با این دولت به عنوان دشمن برخورد کرده و با آن مقابله کنیم.

سوم: شاخه های فلسطینی و تشکیلات خودگردان را به تشکیل جلسه فوری برای اتخاذ تصمیمات لازم و متناسب با این خطر بزرگ و کنار گذاشتن اختلافات حزبی و تشکیل اتاق عملیات مشترک سیاسی، رسانه ای، امنیتی و نظامی برای آزادی کامل فلسطین و سرنگونی معامله قرن دعوت می کنیم.

چهارم: تشکیلات خودگردان باید از تمامی توافق نامه هایی که با رژیم صهیونیستی به امضا رسانده خارج شود و هماهنگی امنیتی را لغو کند.

پنجم: ملت های عربی، به ویژه در کشور هایی که با رژیم اسرائیل روابط دارند، با حضور در میدان ها خواستار خروج از این توافق نامه ها و ارائه حمایت از مقاومت فلسطین شوند.

سید فضل الله: معامله قرن آخرین تلاش ها برای حذف مسئله فلسطین است

حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در بیانیه خود گفت: معامله قرن از بزرگترین پروژه های تسلیم و سلطه گری است که از آغاز قرن میلادی گذشته امت را هدف قرار داده و آن آخرین تلاش ها برای حذف مسئله فلسطین است و تلاش می کند از هم گسستگی، تجزیه، فتنه ها و جنگ هایی که در کشور های عربی و اسلامی جریان دارد، سوء استفاده کند.

وی اشاره کرد: هدف از این معامله کاهش تمامی درگیری های تاریخی بر سر حقوق و تغییر شعار سرزمین با شعار صلح است تا شعار مال در مقابل صلح جایگزین آن باشد و در نهایت از اعراب می خواهند که مسئله بزرگ خود را بفروشند و از حقوق کامل خود کوتاه بیایند.

سید فضل الله بیان داشت: تجربه های گذشته نشان داده که ایستادگی قهرمان های ملت فلسطین می تواند اسلوب های جدیدی در مقابله با دشمن و شکستن اراده آن به وجود آورد.

وی افزود: همگی در این مرحله باید به این معامله "نه" بگویند؛ چرا که این مسئله در مراحل بعدی، واقعیت های مختلف به وجود خواهد آورد.

آیت الله نابلسی: گذرگاه طبیعی برای مقابله با معامله قرن، سلاح است

آیت الله عفیف نابلسی از علمای لبنان گفت: معامله قرن تلاش جدیدی برای نابودی باقی مانده حقوق فلسطین و لغو تصمیم های بین المللی است.

وی با بیان اینکه معامله قرن، دزدی آشکار اراضی فلسطینی است، گفت: دشمنان با مشاهده عقب نشینی عربی، اقدام به دزدی، ترور، تحمیل تحریم های اقتصادی و مالی، گسترش آشوب و جنگ ها در منطقه کرده است و دولت های رسمی هیچ واکنش حقیقی به آن نشان نداده و هیچ دعوت اسلامی برای جهاد انجام نگرفت تا رهبران عربی به این مرحله از خواری و بی توجهی به حقوق عربی و خاک فلسطین و مقدسات اسلامی رسیدند.

آیت الله نابلسی گذرگاه طبیعی برای مقابله با این معامله را تنها و تنها سلاح دانست و گفت: علاوه بر اینکه تحرکات سیاسی و اعتراضات مردمی اهمیت و ضرورت دارد، امّا در این مرحله سلاح باید مورد عمل شود و هرگونه بی توجهی به این مسئله موجب نفی بیشتر ملت فلسطین و از هم گسستگی در صفوف عربی و اسلامی می شود.

وی در پایان گفت: مردان مقاومت در جمهوری اسلامی ایران، عراق، یمن، سوریه، لبنان و فلسطین مایه امید هستند و این انسان های شریف این غم را از این امت بر خواهند داشت.

شیخ عبد الله: ملت فلسطین صاحب تصمیم است

شیخ حسن عبد الله مفتی صور و جبل عامل گفت: اقدام ترامپ در رونمایی از معامله قرن، به دون اعتراف به تجاوز های اسرائیل به ملت فلسطین، غصب دوباره حقوق ملت فلسطین است و این اقدام تمامی پیمان نامه ها و عرف های بین المللی را به چالش کشیده است.

وی با بیان اینکه ملت فلسطین باید به سرزمین خود برگردد و آن صاحب تصمیم است، افزود: هر چقدر که نظام های عربی به وظیفه قومی خود  عمل نکنند و برای حمایت از ترامپ و اقدام مشترک آن با نتانیاهو، فلسطینی ها را محاصره کنند، مسئله بیشتر در وجدان ملت های عربی باقی خواهد ماند.

شیخ عبد الله به سخن امام موسی صدر اشاره کرد که گفت: "قدس تنها به دست مؤمنان شریف آزاد خواهد شد.

جنبش توحید اسلامی: معامله قرن، سیلی تاریخی بر صورت خائنین است

جنبش توحید اسلامی در بیانیه خود رونمایی از معامله قرن که هدف از آن فروش باقی مانده فلسطین به صهیونیست هاست را محکوم کرد.

این جنبش افزود: ما در زمانی زندگی می کنیم که نقاب نظام های رسمی عربی کنار می رود و این مسئله از طریق مشارکت برخی از کشور های عربی در مصادره حق ملت فلسطین نمایان است.

توحید اسلامی اشاره کرد: وحدت موضع رسمی و مردمی فلسطینی و حضور جنبش های مقاومت در امتداد جهان عربی و اسلامی، معامله قرن را به سیلی تاریخی بر صورت تمامی خائنان تبدیل خواهد کرد و تمامی این ها شاخص های حقیقی نابودی رژیم غاصب صهیونیستی است.

رئیس نشست علمای صور: باید در مقابل حذف مسئله فلسطین، موضع اتخاذ شود

شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور گفت: نکبت قرن که آمریکا بشارت آن را داده است، نکبت 1948 میلادی را به یاد می آورد تا تأکید کند که آمریکا به دنبال حذف حکومت فلسطین و ملت آن در جهت اهداف استعماری است.

وی اتحادیه عرب و انجمن جهان اسلام را به برگزاری نشست و اتخاذ موضع قاطع در مقابل تلاش های صهیونیستی آمریکایی برای حذف مسئله فلسطین دعوت کرد.

 مفتی اهل سنت لبنان: معامله قرن حذف مسئله فلسطین است و مقابله با آن واجب شرعی است

شیخ عبد اللطیف دریان مفتی لبنان گفت: هدف از معامله قرن حذف مسئله فلسطین است و به شکست خواهد انجامید.

وی افزود: ملت های عربی و اسلامی اجازه نخواهند داد که دشمن صهیونیستی در در فلسطین اشغالی بماند و قدس پایتخت ملت فلسطین باقی خواهد ماند.

شیخ دریان مقابله با رژیم صهیونیستی را واجب شرعی دانست و گفت: امروز مقابله با آن نیازمند وحدت موضع و مخالفت با این معامله و وحدت ملی فلسطین است.

مفتی جعفری ممتاز: معامله قرن لکه ننگی بر پیشانی نظام هایی است که در برابر فلسطین کوتاهی کردند

شیخ احمد قبلان مفتی جعفری ممتاز معامله قرن را محکوم کرد و آن را لکه ننگی بر پیشانی تمامی نظام های عربی و اسلامی دانست که در مقابل فلسطین کوتاهی کرده و علیه حقوق ملت آن توطئه کردند و همچنان به همراهی معاملات نه تنها علیه فلسطین بلکه علیه امت ادامه می دهند.

وی افزود: ما ترامپ را به خاطر این کار سرزنش نمی کنیم؛ چراکه گرگ را به خاطر حمله اش سرزنش نمی کنند، لذا ما دشمنان مسئله فلسطین و تمامی رهبران عربی را به شدت سرزنش می کنیم و به آنان می گوییم که این ملت های عربی و اسلامی که تحت استبداد و ظلم خود قرار دادید، علیه این تاریخ سیاه که با دستان آمیخته به خون مردان مقاومت نوشته اید، قیام خواهد کرد و تمامی معامله های آمریکایی و اسرائیلی و تمامی عرب های صهیونیست دوست، نخواهد توانست مسجد الاقصی را غصب کند و قدس را یهودی سازی نماید و فلسطین از دریا تا رودخانه عربی خواهد شد.

شیخ طایفه دروز: مقابله با معامله قرن با وحدت فلسطینی امکان پذیر است

شیخ نعیم حسن رهبر طایفه دروزی های لبنان مقابله با معامله قرن با وحدت ملی فلسطینی ها و تقویت ملت فلسطین و مبارزه تاریخی در دفاع از سرزمین و مقدسات امکان پذیر است.

وی جهان عربی و اسلامی را به همبستگی بیشتر با این مسئله در جهت حفظ سرزمین فلسطین و حق بازگشت و مخالفت با تمامی انواع شهرک سازی دعوت کرد.

اسقف لبنانی: بند های معامله قرن نوع جدیدی از نژاد پرستی و اشغال گری است

اسقف گریگوری سوم لحام اسقف اعظم سابق کاتولیک انطاکیه و اسکندریه و مشرق و روم معامله قرن را محکوم کرد و گفت: قدس و فلسطین کالا نیست و معامله قرن، دروغ و توطئه قرن است که به تمامی عملیات صلح و گفتگو در منطقه پایان می دهد و باعث جنگ و درگیری بیشتر در منطقه می شود.

وی افزود: بند های معامله قرن، نوع جدیدی از نژاد پرستی، ظلم و اشغالگری است و در آن قانون جنگل جریان دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha