پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن-دارالقرآن امام علی بن ابیطالب (ع)

حوزه/ مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه توفیقات انسان در گرو انس با قرآن است، بیان کرد: باید همه ما در خدمت قرآن مجید باشیم، چرا که خیر دنیا و آخرت در گرو انس با قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی امروز در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان سیزدهمین دوره مسابقات سراسری و بین‌المللی دارالقرآن امام علی(ع) ویژه بانوان یادبود سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به  آیه 120 سوره نحل عنوان کرد: طبق این آیه شریفه، حضرت ابراهیم نبی به تنهایی مانند یک امت بود.

وی افرادی که در روز قیامت به عنوان امت محشور می شوند را موردتوجه قرار داد و افزود: قس بن ساعده ایادی، زید بن عمربن نفیل، حضرت عبدالمطلب و امام حسین(ع) افرادی هستند که نبی گرامی اسلام آن ها را به عنوان امت معرفی کرده اند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: هر کسی که اهل قرآن باشد و با آن مأنوس بوده و در پی ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باشد در روز قیامت به‌عنوان یک امت محشور می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی مطرح کرد: امام صادق(ع) در پاسخ به فردی که از مهجور بودن قرآن کریم در شهرش گلایه کرد، فرمودند، هر کس در شهری باشد که در آن نام اهل‌بیت(ع) بیشتر برده شود روز قیامت به‌عنوان امت محشور خواهد شد.

وی مراسم تشییع باشکوه شهید حاج قاسم سلیمانی را در کل جهان بشریت بی نظیر دانست و خاطرنشان کرد: به راستی می‌توان از این شهید والامقام به‌عنوان یک امت نام برد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با تاکید بر اینکه توفیقات انسان در زندگی در گرو انس با قرآن کریم است، افزود: قرآن بر روی فهم و هوش انسان تأثیر می‌گذارد و رونق‌بخش زندگی انسان است؛ در نتیجه باید همه ما در خدمت قرآن مجید باشیم چرا که خیر دنیا و آخرت در گرو انس با قرآن کریم است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی اهمیت و جایگاه انس انسان با قران کریم را موردتوجه قرار داد و مطرح کرد: حضرت علی(ع) فرموده‌اند درجات هر انسانی در بهشت به تعداد و میزان آیاتی است که در دنیا خوانده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha