پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علمای فلسطین

حوزه/ شورای علمای فلسطین تأکید کرد: قدس و فلسطین سرزمینی است که وقف اسلامی شده و قابل فروش، تجزیه و مذاکره نیست و نباید در برابر آن کوتاه آمد یا آن را مصادره کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شورای علمای فلسطین تأکید کرد: قدس و فلسطین سرزمینی است که وقف اسلامی شده و قابل فروش، تجزیه و مذاکره نیست و نباید در برابر آن کوتاه آمد یا آن را مصادره کرد.

این شورا افزود: خواه یا ناخواه قدس پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند و آزادی آن مسئولیت تمامی امت است.

شورای علمای فلسطین در بیانیه خود گفت: نه ترامپ و نه هر کس دیگر حق ندارد برای ملت مجاهد و مقاوم و مبارز فلسطین که هزاران شهید و هزاران زندانی تقدیم کرده، تصمیم بگیرد و اقدام کند.

شورای علما با اشاره به اینکه ملت فلسطین در سرتاسر جهان با عقب نشینی از یک ذره از خاک فلسطین و مقدسات مخالف است، بر وحدت و یکپارچه تمامی اقشار و گروه های فلسطینی تأکید کرد.

انتفاضه سوم اعلام شود

علمای فلسطین، اهالی کرانه باختری را به اعلام "انتفاضه سوم" و مردم غزه را به استمرار راهپیمایی بازگشت و آمادگی کامل برای واکنش به هرگونه تجاوز دشمن دعوت کردند و از محور مقاومت خواستند در آماده باش کامل باشد و از ساکنان اردوگاه ها و مردم جهان خواستند در محکومیت جنایت عصر تظاهرات و تجمع اعتراض آمیز برگزار کنند.

شورای علمای فلسطین، خطبای جمعه جهان عربی و اسلامی به ویژه لبنان و فلسطین را به محکومیت معامله و جنایت قرن بپردازند و تمامی درس ها، کنفرانس ها، نشست ها از فلسطین، قدس، مسجد الاقصی و جایگاه آن در قرآن سخن بگویند.

این شورا از علما خواست، همایش فراگیر و جامعی تحت عنوان "قدس پایتخت فلسطین، نه به معامله قرن، فلسطین قابل فروش نیست" برگزار کرده و با صدور فتوای شرعی، عادی سازی روابط با اسرائیل را حرام اعلام و به جهاد و مقاومت و دفاع از قدس و فلسطین تشویق کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha