پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موحدی کرمانی

حوزه/امام‌جمعه موقت تهران گفت: طرح معامله قرن آمریکا توطئه جدیدی است که از سوی این رژیم تروریست شروع شده و باز هم بینی‌اش به خاک مالیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه های امروز(۱۱ بهمن) نماز جمعه تهران، با اشاره به خیانت آمریکایی ها به مردم مظلوم فلسطین، اظهارکرد: آمریکایی‌ها نگویند «معامله قرن»؛ بگویند رسوایی، ذلّت و خیانت قرن. کدام معامله؟ طرف معامله کیست؟ شما جنایتکاران نشسته‌اید با اسرائیل و چند کشور خودفروخته، یک تصمیم گرفته‌اید؛ لعنت خدا بر شما و تصمیم‌تان.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز فریاد آزادیخواهان از توطئه قرن بلند است، گفت: آمریکا هر روز ننگ جدید و جنایتی نو می‌آفریند. به آمریکا می‌گوییم یقیناً این آرزو را به گور خواهی برد و هم‌اینک مشت‌های گره‌کرده آزادی‌خواهان جهان متوجه توست و همه می‌گویند مرگ بر آمریکا.

وی در ادامه با بیان اینکه تشییع پیکر سردار سلیمانی شبیه معجزه بود، افزود: این موضوع را باید تحلیل کرد و درباره آن کتاب نوشت، معتقدم اگرچه سردار سلیمانی شهید شده است، امّا روح شهید سلیمانی آمریکا را رها نخواهد کرد.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: مردم، آدم‌های خوب را دوست دارند و از آدم‌های بد متنفر هستند. مسئولین! کاری بکنید که مردم شما را دوست داشته باشند. به‌فکر غم مردم باشید. در فکر فقرا باشید تا مردم شما را دوست داشته باشند.

خطیب جمعه تهران انتخابات دوم اسفند را مورد اشاره قرار داد و خطاب به مردم، افزود: خدا فرمان داده که امانت‌ها را به صاحبان بدهید. امانت را به کسی که در آن خیانت می‌کند، ندهید. بیدار باشید، این طور نباشد که به یک لیست نگاه کنید و بگویید از این چند نفر خوشمان می‌آید رأی می‌دهیم و از این چند نفر خوشمان نمی‌آید پس رأی نمی‌دهیم. بدانیم که روز قیامت باید جواب بدهیم. آیا این آدم واقعاً می‌خواهد خدمت کند یا آمده تا جیبش را پر کند و اقوام و دوستان خود را در مناصب حاکم کند؟

وی در واکنش به شعار نمازگزاران مبنی بر تقاضا از شورای نگهبان برای جلوگیری از ورود افراد ناصالح به عرصه انتخابات، گفت: البته وظیفه شورای نگهبان این است که دقت کند افراد صالح وارد عرصه انتخابات شوند. شورای نگهبان اگر از این وظیفه کوتاه بیاید به مردم جفا کرده است.

توصیه دوم آیت الله موحدی کرمانی به مردم این بود که «گول شعارها را نخورند، گول وعده‌ها را نخورید. به کسانی که می‌گویند فلان راه را درست می‌کنیم و وعده‌هایی از این قبیل، رأی ندهید. ببیند آیا او متدین است یا خیر؟ ما از شعارهای دروغین خسته شده‌ایم. چنانچه خودتان افراد را می‌شناسید، خودتان انتخاب کنید، اگر نه، از افراد مورد اعتماد سؤال کنید. لیستی رأی ندهید، ‌ بلکه تک‌تک افراد را بشناسید و بعد رأی دهید».

وی، حضور در پای صندوق‌های رأی را حیاتی دانست و گفت: آمریکا چشم دوخته که آیا مردم ایران متحد هستند یا خیر؟ خدا نکند حضور در پای صندوق‌های رأی، پرشور نباشد. هرچه گله دارید از مسئول، وزیر، استاندار و... فعلاً همه را کنار بگذارید و برای رضای خدا در سر صندوق‌ها حاضر شوید. حضور حداکثری، کشور را قوی و دشمن را مأیوس می‌کند. رهبر انقلاب هم سفارش به حضور حداکثری کردند.

امام‌جمعه موقت تهران خطاب به منتخبان، گفت: بدانید این مسئولیت، امانت است. این صندلی مجلس امانت است. روز قیامت، وقت عبور از پل صراط از ۲ مورد به‌طور ویژه سؤال می‌شود؛ نخست رَحِم و خویشاوند و سپس  امانت. باید بابت هر کدام از آراء خود در مجلس، جواب دهید.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: قوانین را مطابق اسلام بنویسید و ببینید مرجع تقلید شما درباره موضوعی که مورد بحث است چه گفته است. همچنین در تصویب قوانین کاملاً دقت کنید و تحقیق و بررسی کنید که این طرح خوب است یا نه و آیا به نفع مردم است یا خیر.

وی با یادآوری حضور خود در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نمایندگانی که در کنار من حضور داشت، به جای اینکه به سخنان موافق و مخالف  گوش دهد، مشغول بررسی نامه‌های حوزه انتخابیه بود. بعد هم موقع رأی دادن به من می‌گفت «آیا چیز خوبی است تا رأی بدهم یا نه؟»؛ این‌طور که نمی‌شود مردم را نمایندگی کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به آغاز ایّام‌الله دهه مبارک فجر، گفت: خدا، روح امام بزرگوار ما را با رسول خدا(ص) محشور کند که خدمت بزرگی در مرحله اول به کشور ایران و در مرحله دوم به جهان اسلام کرد.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه امام در زمانی قیام کرد که وضع کشور بسیار بد بود، اظهار کرد: در بد بودن وضعیت کشور در دوران شاه همین بس که کشور ایران زیر سلطه کامل آمریکا بود. فرهنگ، اقتصاد، نیروهای مسلّح، دانشگاه، مدارس، مسئولین همه و همه تحت نظارت آمریکا بود.

وی ادامه داد: شخص رئیس‌جمهور آمریکا در ایران نبود، امّا کسی را به‌عنوان مشاور شاه به ایران فرستاد و به شاه گفت که اگر رضایت ما را می‌خواهی، هرچه او می‌گوید باید بگویی چشم. آن مشاور دستور می‌داد و شاه بدبخت هم مثل عبدی ذلیل اجرا می‌کرد.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به خفقان دوران ستم‌شاهی و شکنجه‌های بی‌رحمانه مخالفان شاه، گفت: در این شرایط، امام چه کرد؟ آیا گفت نمی‌شود کاری کرد؟ نه. آیا گفت قدرت شاه متکی به غرب است و نمی‌توانیم ما آخوندها و مردم کاری بکنیم؟ نه.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: امام(ره) به قرآن مراجعه کرد و مقاومت را مورد تأکید قرار داد. مقاومت یعنی عدم تسلیم در برابر ظلم. امام گفت نترسید؛ ایستادگی کرد و پیروز شد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: اگر دو گروه خوب باشند، امت خوب خواهند بود و اگر این دو گروه، بد باشند امّت نیز بد خواهند بود. یک گروه، اُمَرا و حکمرانان و گروه دوم، علما و دانشمندان جامعه.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: پشتوانه حادثه کربلا و حاکمیت یزید و ابن‌زیاد، علمای نامردی بودند که در جامعه وجهه داشتند. آن‌ها فتوا دادند که حسین(ع) از حد خودش خارج شده، مردم هم ساده و بی‌اطلاع بودند و گفتند این آقا عالِم است، پس به جنگ حسین(ع) برویم.

آیت الله موحدی کرمانی، یکی از مشکلات امام راحل در ابتدای نهضت را یأس مردم دانست که می‌گفتند کاری نمی‌توان کرد، ‌اظهار داشت: به‌یاد دارم یک بار در مسجد، جوانی آمد و گفت این چه سیاستی است که ما به خیابان‌ها بریزیم و شاه هم ما را بکشد؟ بزرگانی هم بودند که از مبارزه مأیوس شده بودند.

امام جمعه موقت تهران، مشکل دوم امام(ره) را تفکر جدایی دین از سیاست دانست و گفت: امام(ره) همه مشکلات را با اعتماد به خدا حل کرد.

وی با اشاره به همراهی مردم با حضرت امام(ره) علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی، اظهار کرد: مردم شاه را بیرون کردند و آقا شدند. امروز اگر بخواهیم آقا بمانیم باید این راه و مقاومت را ادامه دهیم و پیروی از رهبری را ادامه دهیم و باورمان باشد که رمز عزّت ما ولایت است.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه امام بزرگوار و رهبر عزیز در هر مرحله، بینی آمریکا را به خاک مالیدند و ابهت آمریکا را شکستند، تشییع پیکر شهدای مقاومت و موشک‌باران پایگاه آمریکایی در عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: ابهت آمریکا شکسته شد و این چیز کمی نیست. بسیاری از کشورهای اروپایی در برابر آمریکا، خاضع و کوچک و نوکر شدند، امّا قدرتی که در برابر آمریکا ایستاد قدرت اسلام و ایران بود.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha