پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی با بیان اینکه نه امروز و نه فردا ممکن نیست که اسرائیل را به رسمیت شناخت گفت: فلسطین یک مسئله اعتقادی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف با بیان اینکه نه امروز و نه فردا ممکن نیست که اسرائیل را به رسمیت شناخت گفت: فلسطین مسئله اعتقادی است و مسئله حکام و سران نیست.

وی با اشاره به اینکه باید در معرفی نامزد نخست وزیری تسریع شود و ملت و مرجعیت خواستار آن هستند، افزود: باید به مسئولین و فراکسیون ها فشار آورد تا کار این پرونده را به سر انجام رسانده و نامزدی که مورد رضایت ملت و مرجعیت است را معرفی کنند.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص اخباری که از برپایی سه پایگاه نظامی دیگر در عراق منتشر شده، با اشاره به اینکه این مسئله بی اعتنایی به جهان و ملت هاست و به بردگی گرفتن ملت ها قابل قبول نیست، افزود: ملت عراق هرگز به حضور پایگاه های قدیمی و ایجاد پایگاه جدید رضایت نخواهد داد و پارلمان و دولت و ملت به اخراج آمریکا رأی داده اند.

وی آمریکا را نسبت به عواقب رفتار ها و تجاوز های آن هشدار داد.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در بخش دیگر خطبه با بیان اینکه حشد الشعبی سفارت آمریکا را هدف قرار نداده، گفت: احتمال می رود که آمریکا در وقتی که عراق و حشد الشعبی برای نبرد سیاسی و اخراج نیرو های آمریکایی برنامه ریزی می کردند، این بمباران را صورت داده است.

وی از اقدامات و تلاش های حشد الشعبی در پاکسازی صحرای بغداد به سمت المثنی و صحرای غربی تا کربلا از لوث وجود گروهک های تروریستی و داعش و برقراری امنیت در این مناطق تشکر و قدردانی کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف از ترور اساتید دانشگاه و اهالی رسانه ابراز تأسف کرد و افزود: این اقدامات قابل قبول نیست و شخصیت های علمی و رسانه ای باید مورد احترام قرار گیرند و ما از هرگونه تروری که منجر به بر هم زدن امنیت کشور شود، برائت می جوییم.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در بخش دیگر خطبه، معامله قرن را فریب و نیرنگ دانست که باید مسلمانان شعار "اسرائیل هرگز هرگز" سر بدهند.

وی با تأکید بر اینکه هدف از این معامله نابودی مسئله فلسطین است، افزود: آمریکا به چه حقی خود را آقای جهان می داند که سرنوشت کشور و ملت ها را به دست گیرد و این اقدام عین تجاوز و ظلم است.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: اسرائیل یک رژیم غاصب و نامشروع است که نه امروز و نه در آینده ممکن نیست آن را به رسمیت شناخت و ترامپ می داند که در پایان مسلمانان در مسجد الاقصی نماز خواهند خواند و حضرت عیسی (ع) فرود آمده و پشت سر حضرت صاحب الزمان (عج) نماز خواهند خواند.

وی مسئله فلسطین را یک مسئله اعتقادی و مسئله ملت ها دانست و گفت: این مسئله، مسئله حکام و سران نیست.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در همین راستا اشاره کرد: استکبار بعد از اینکه از جنگ ها برای سلطه بر جهان استفاده کرد، امروز به اسلوب جدید روی آورده و سعی دارد از طریق ایجاد ناامیدی در دل های ملت ها، شکستن ارزش اخلاقی آنان، ایجاد اختلافات داخلی، بی ارزش کردن رهبران و ایجاد احساس عقب ماندگی در میان ملت ها، آنان را فریب دهد.

وی با بیان اینکه جهان باید این حقیقت را درک کند که ما نمی دانیم ناامیدی چیست و با ارزش ها، دین و اراده ای که داریم، آینده را می سازیم، افزود: اسلام ما را متحد می سازد و همزمان از رهبری دینی و سیاسی آگاه برخوردار هستیم که یک رهبری ربّانی است.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به حدیث امام رضا (ع) اشاره کرد که می فرمایند:«مؤمن، زمانی مؤمن واقعی می شود که سه ویژگی داشته باشد؛ اول سنتی از پروردگارش، سنتی از پیامبرش و سنتی از ولی او. سنت پروردگار، پنهان کردن راز است. سنت پیامبر اکرم (ص) مدارای با مردم است و سنت ولی خدا، صبر در تنگدستی و پریشان حالی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha