جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین  حسینی آملی

حوزه/ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز بصیرت در فضای مجازی کار طلبه است، گفت: طلبه اول باید به دنبال علم باشد و بعد از مجهز شدن وارد میدان جنگ شده و در زمینهٔ پاسخ به شبهات وارده فعالیت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید علی حسینی آملی، صبح امروز در نشست طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به انتظارات انقلاب از طلاب، با بیان اینکه در گام اول در ترازوی انقلاب باید طلبه اخلاص داشته باشد، ادامه داد: همه ما گاهی که دچار ریا می‌شویم؛ اما باید پس از آن با خود خلوت کرده و از کرده خود ابراز پشیمانی کنیم و نگذاریم گناه در ما رخنه کند.

وی با بیان اینکه باید انگیزه کارهای خود را از هر آنچه غیر خدا است خالی کنیم، اضافه کرد: در این راستا نباید حتی به فکر بهشت و جهنم باشیم؛ بلکه فقط بدانیم خدا ناظر بر اعمال است و آن خدایی که ناظر است خود می‌داند بنده‌اش را کجا ببرد.

 حسینی آملی با اشاره به اینکه گام دوم درس خواندن است و در این راستا طلبه نباید به دنبال بهانه‌جویی باشد، افزود: گام سوم بصیرت است؛ به این معنا که طلبه باید در کنار درسش در فضای سیاسی و بصیرتی هم فعال باشد.

وی با تأکید بر اینکه تقوا و علم باید پا به پای انقلاب باشد، خاطرنشان کرد: یکی از محورهای بصیرت رفع شبهات موجود است؛ شبهاتی که مقدس‌ترین مقدسات ما را زیر سؤال می‌برند؛ اما در مقابل وظیفه امروز طلبه این است که پاسخ شبهات را بدهد شاگرد خوبی برای رهبرش باشد.

حسینی آملی با بیان اینکه امروز بصیرت در فضای مجازی کار طلبه است، تصریح کرد: طلبه اول باید به دنبال علم باشد و بعد از مجهز شدن وارد میدان جنگ شده و درزمینهٔ پاسخ به شبهات وارده فعالیت کند.

استاد حوزه خطاب به طلاب اظهار کرد: امروز نگویید صرف و نحو به چه درد من می‌خورد، زیرا اگر طلبه صرف و نحو نداند چگونه می‌تواند به تبیین قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه بپردازد.

وی خطاب به طلاب با تأکید بر اینکه در دروس حوزوی به دنبال رقابت صحیح باشید، افزود: خوب درس بخوانید تا برای تحلیل مسائل مختلف بینش داشته باشید.

 حسینی آملی با بیان اینکه شما طلاب باید در خانواده مبنای حسن خلق باشید، گفت: در خانواده تواضع همراه با اقتدار داشته باشید تا بتوانید برای دیگران هم الگو باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha