پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: اگر حوزه، نقش مادری را برای انقلاب ایفا نکند، دیگران دایه های دلسوزی هم باشند این بچه رشد نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، پیش از ظهر امروز در جلسه گرامیداشت آغاز چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه فارس، در سالن جلسات مدیریت حوزه استان برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه مادر انقلاب است یعنی باید تفکر انقلابی از حوزه رشد و توسعه پیدا کند.

وی اضافه کرد: اگر حوزه نقش مادری را برای انقلاب ایفا نکند، دیگران دایه های دلسوزی هم باشند این بچه رشد نخواهد کرد؛ مادر گاهی به فرزند خود تشر می زند ولی دایه ناز بچه را می کشد، اما تشر مادر به رشد بچه بیشتر کمک می کند، برخی برای حوزه دایه مهربان تر از مادر هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان فارس به آیه ۸۱ سوره اسرا و تقابل حق و باطل اشاره کرد و بیان داشت: ملاک حق بودن و نشانه باطل بودن چیزی است که جز طلاب و روحانیون فردی دیگری نمی توان آن را تبیین کند.

وی در ادامه عنوان کرد: در جنگ شناختی، حق مانند باطل و باطل مانند حق جلوه می کند ما نیاز به کسی داریم که این ها را به درستی تبیین کند در بین طلاب باید دوره های چند ساعته گذاشت تا بر روی اینها کار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام تصریح کرد: برای عده ای تشخیص حق از باطل مشکل شده است، چه کسی باید تبیین کند، حوزه باید برای آنان این کار را انجام  دهد، باید از نظر عقلی، حکمت و از نظر دینی برای مردم متناسب با نیاز کار انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: ما از جنبه عاطفی اهل بیت(ع)، بهره مند هستیم که به داد ما می رسد البته باید ملاک نیز داشته باشیم، ملاک ها برای عده ای مفید است، درواقع باید بتوانیم ملاک ها را تعمیق، آموزش و ترویج دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه افزود: حوزه علمیه بدنه اجرایی کار است، ما اهدافی برای حوزه علمیه داشتیم هدفی که ترسیم شده این بوده که در کنار حوزه علمیه مقدسه قم که محور و اصل است، با عنوان بازوی قوی برای حوزه قم بتوانیم یک نقش مناسب استادی منطقه ای، ملی و بین المللی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: نگاه شورای حوزه استان این نبوده که مرکز مدیریت فارس به عنوان یک مدرسه علمیه باشد ، می خواهیم نقش حوزوی در استان را جان دهیم و نهایتا به عنوان جنوب ایران منطقه ای کنیم؛ شیراز به صورت طبیعی مرکز فرهنگی است، این مرکز علمی و فرهنگی که در جنوب بوده به اندازه ای که وظیفه به عهده اش است خود را نشان نمی دهد باید آن را رشد دهیم.

امام جمعه شیراز به ضرورت تشکیل معاونت بین الملل در حوزه فارس تاکید کرد و گفت : معاونت بین الملل در حوزه فارس ایجاد شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha