جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر کدخدایی

حوزه/ سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون و در مرحله شورای نگهبان اول، نزدیک به ۲ هزار نفر به تعداد تایید صلاحیت شده‌ها افزوده شد که روال قانونی همیشگی است، لذا صاحب نظران سیاسی منتظر بمانند و در اظهار نظرها عجله نکنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری صبح امروز (شنبه) با خبرنگاران، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی  با اشاره به روال ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس و سپس بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان در هیئت‌های اجرایی، مرکزی و استانی، اظهار کرد: در آن مرحله تلاش شد تا اطلاع رسانی به حد کافی انجام گیرد و دیروز نیز آخرین مهلت بررسی صلاحیت‌ها در مرحله بعدی که به مرحله شورای نگهبان اول مصطلح است، بود.

وی افزود: از امروز وارد مرحله شورای نگهبان دوم می‌شویم، لذا کسانی که صلاحیت شان در مرحله قبل تایید نشده است، طبق اطلاعیه شورای نگهبان می‌توانند شکایت کنند و طی مهلت ۱۰ روزه آتی شکایات آن‌ها بررسی و اعلام نظر خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص آمار نحوه رسیدگی به صلاحیت‌ها نیز گفت: حدود ۱۶ هزار و ۳۳ نفر ثبت نام کرده اند که پس از اعلام انصراف برخی و همچنین رد صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی؛ ما باید صلاحیت حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر را بررسی می‌کردیم.

کدخدایی خاطرنشان کرد: از این تعداد، بیش از ۵۰ درصد از نامزدها، تایید صلاحیت شده اند و نزدیک ۲۰ و چند درصد رد صلاحیت شده اند، که با بررسی‌ها در مرحله شورای نگهبان دوم، طبیعتا به تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

وی تاکید کرد: تاکنون و در مرحله شورای نگهبان اول، نزدیک به ۲ هزار نفر به تعداد تایید صلاحیت شده‌ها افزوده شد که روال قانونی همیشگی است، لذا صاحب نظران سیاسی منتظر بمانند و در اظهار نظرها عجله نکنند.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهد و نسبت به بررسی صلاحیت‌ها همه اعضای شورا حساسیت لازم را دارند، آمار اعلام شده نیز تا پایان وقت قانونی بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان احتمال افزایش دارد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه با اشاره به برخی انتقادها در خصوص تحقیقات محلی در بررسی صلاحیت ها، تاکید کرد: خیلی از کسانی که اصطلاحا به احراز نشدن صلاحیت شناخته شده بودند، اتفاقا در همین مرحله (شورای نگهبان اول) و مراحل قبلی با تحقیقات محلی تایید شدند و امکان دقت بیشتر را برای شورای نگهبان ایجاد کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ح IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    1 0
    هيچ كس نگران نباشه همه به مصالحي تاييد خواهند شد و فردا هم خيلي ها به بهانه اينكه اونها تاييد شدند به اونها راي خواهند داد خدا عاقبت همه را بخير كنه