چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد توفیق علاوی

حوزه/ محمد الخالدی عضو مجلس نمایندگان عراق گفت: رئیس جمهور عراق محمد توفیق علاوی را به عنوان نخست وزیر این کشور معرفی کرده و قدرت های سیاسی را به حمایت از وی دعوت نمود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد الخالدی عضو مجلس نمایندگان عراق گفت: رئیس جمهور عراق محمد توفیق علاوی را به عنوان نخست وزیر این کشور معرفی کرده و قدرت های سیاسی را به حمایت از وی دعوت نمود.

الخالدی اشاره کرد: تعیین علاوی به عنوان نخست وزیر، مرحله مهمی در راه تغییر، انجام اصلاحات و حرکت در مسیر تشکیل دولت است که اولین هدف آن خدمت به شهروند و کشور و دوری از برنامه ها و منافع شخصی است.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس بعد از تلاش ها، رایزنی ها و نشست های مستمر با قدرت های سیاسی ملی و هماهنگی با توده های مطالبه گر و انسجام با دعوت های آیت الله سیستانی در انتخاب شخصیت غیر جنجالی به انتخاب وی دست یافتند.

عضو مجلس نمایندگان تصریح کرد: امروز قدرت های سیاسی باید از محمد توفیق علاوی حمایت کرده و به دولت وی رأی اعتماد داده و در اجرای اصلاحات از دولت وی حمایت کنند تا عراق این مراحل را طی کند و زمینه برای سازندگی، آبادانی و پیش بُرد پرونده های حیاتی و مهم که تظاهرات کنندگان خواهان آن هستند، فراهم شود.

الخالدی بر اهمیت همبستگی تمامی قدرت ها در موفقیت مأموریت دولت آینده و مصلحت اندیشی برای عراق و ملت آن و دوری از هرگونه منافع شخصی تأکید کرد.

پیش از این برخی منابع عراقی درباره انتخاب علاوی به عنوان نخست وزیر اظهار تردید کرده بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha