جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مقتدی صدر

حوزه/ سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در واکنش به انتخاب محمد علاوی به عنوان نخست وزیر این کشور گفت: خود ملت نخست وزیر را انتخاب کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در واکنش به انتخاب محمد علاوی به عنوان نخست وزیر این کشور گفت: خود ملت نخست وزیر را انتخاب کرد.

وی اشاره کرد: امروز در تاریخ ثبت خواهد شد که خود ملت نخست وزیر را انتخاب کرد، نه فراکسیون ها و این گام خوبی است که آینده را تقویت می کند.

مقتدی صدر تصریح کرد: ما انقلابیون به استمرار تظاهرات مسالمت آمیز برای تکمیل کابینه مستقل که برگرفته از ملت و در خدمت ملت باشد، پایبند هستیم.

وی ادامه داد: امروز امیدواریم که محمد علاوی در برابر فشار های خارجی و داخلی تسلیم نشود، برنامه خود را اعلام کند، برای اجرای انتخابات زود هنگام شتاب کند و برای حاکمیت و استقلال عراق تلاش کند تا جایگاه عراق و هیبت نیرو های امنیتی آن حفظ شود.

صدر بیان داشت: امروز از هر کس طرفدار من است می خواهم که از دخالت در دولت خودداری کرده و هیچ نقشی در تشکیل آن نداشته باشد.

رهبر جریان صدر در ادامه گفت: بله، اگر به صورت مستقل خواهان حمایت باشد، من و ملت آماده هستیم. امیدوارم که تعیین محمد علاوی به عنوان نخست وزیر مورد قبول و رضایت ملت باشد و از ملت می خواهم که صبور باشند و به تظاهرات مسالمت آمیز خود برای عراق ادامه دهند.

وی تصریح کرد: اگر علاوی در تشکل دولت شکست بخورد، ما در کنار ملّت علیه طایفه گری، نژاد پرستی، حزب گرایی و فساد خواهیم بود.

مقتدی صدر در پایان از خداوند، مرجعیت، ملت، شهدا و رئیس جمهور تشکر کرد و بر استمرار اصلاحات تأکید نمود.

شایان ذکر است که برهم صالح رئیس جمهور عراق، محمد توفیق علاوی را به عنوان نخست وزیر این کشور معرفی کرد و تظاهرات کنندگان با تأکید بر اینکه اگر وی نتواند مطالبات معترضان را تحقق بخشد، شایستگی نخست وزیری را ندارد، خواستار تداوم تظاهرات شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha