جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از علمای هند با آیت الله اعرافی

حوزه/ دبیرکل مجلس علمای هند بیان کرد: شخصیت سردار سلیمانی جوانان هندی را تحت تاثیر قرارداده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین کلب جواد نقوی در دیدار با آیت الله اعرافی که در قم برگزار شد، گفت: خبر شهادت سردار رشید اسلام سردار سلیمانی بازتاب خاصی در هند داشت و همه مسلمانان علیه تروریست ها دست به تظاهرات زدند.

وی افزود: مسلمانان پس از ترور و شهادت سردار سلیمانی در دهلی و مقابل سفارت آمریکا اعتراض کردند و اعلام کردند که اگر آمریکا پس از حمله سپاه بخواهد به ایران حمله کند اجازه نمی دهیم هیچ آمریکایی وارد هندوستان شود.

دبیرکل مجلس علمای هند یادآورشد: تمام رسانه های هند به دلیل گستردگی این تظاهرات، حضور مردم و مسلمانان و شیعیان را بازتاب دادند. این ماجرا و حمله شجاعانه سپاه ثابت کرد که آمریکایی ها بزدل هستند.

وی گفت: در بمبئی هم شیعیان به همه اهل سنت در تظاهرات شرکت کردند. کنسولگری آمریکا هم شاهد حضور گسترده مسلمانان در مقابل ساختمان کنسولگری بود. البته تظاهرات همراه با نظم بود و دولت هم به دلیل رعایت اصول امنیتی و نظمی که در تظاهرات بود از مردم تشکر کرد.

وی یادآورشد: نکته جالب این است که در روزهای اول رسانه های هندی از جانب آمریکا سخن می گفتند و حتی سردار و همرزمانش را تروریست می خواندند، ولی پس از تبیینی که انجام شد از سردار و همرزمان با تعبیر «شهید» یاد می کردند.

دبیرکل مجلس علمای هند اظهارکرد: امروز هم از سوی علما و مومنین هند آمده ایم، بگوییم که سردار سلیمانی سرباز امام زمان(عج)بود و ما هم برای تسلیت نزد نایب امام در ایران آمده ایم.

وی گفت: مردم هند ایران و اهداف ایران را دوست دارند، چون اهداف مردم مظلوم را دنبال می کنند. مردم می گویند که ایران حق می گوید و ایران هم مظلوم است. شیعیان هندی سراسر جهان هم ایران را درک می کنند و دوست دارند زیرا در مقابل کفر ایستاده است.

وی در پایان و پس از بیان توضیحاتی پیرامون قوانین جدید تابعیتی در هند بیان کرد: امروز جوانان هندی فوق العاده تحت تاثیر شخصیت سردار سلیمانی قرار گرفته اند و الگوی یک مردم شیعه مطلوب اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha