جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 نخستین آرامستان اسلامی در شهر کبک ساخته می شود

حوزه/ مسلمانان کلانشهر کبک که در 20 سال گذشته تلاش های زیادی برای ساخت یک گورستان اسلامی کرده و به نتیجه نرسیده اند، از سال 2017 با تمایل دولت برای دریافت مجوز ساخت این گورستان روبرو شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از checkersaga، پیش از این مسلمانان در کلانشهر کبک در کانادا برای برگزاری مراسم خاکسپاری و تدفین عزیزان از دست رفته باید 160 مایل خارج از شهر سفر می کردند. این درحالی استکه این شهر از اواخر دهه  1970 تاکنون صاحب مسجد بوده است.

به این ترتیب کلانشهر کبک، پایتخت تنها ایالت فرانسوی زبان کانادا مجوز ساخت ساخت قبرستان اسلامی را به جامعه سلامی داده است. این درحالی است که سیاستمداران در همین استان چندی پیش با تصویب قانون سکولار، پوشش های دینی از جمله حجاب را برای کارمندان دولتی در مشاغل خدمات عمومی ممنوع اعلام کردند.

 رگی لاابائوم ، شهردار کبک کلانشهر  اخیرا برای زمینی درخواست داده که در 12 ماه آینده ممکن است به نخستین آرامگاه اسلامی شهر تبدیل شود. این درحالی است که یک گروه اسلامی با نام اتحادیه مسلمانان کبک و لوئیس، مبلغ 270 هزار دلار به شهرداری برای ساخت این قبرستان پرداخت کرده است.

بوفلدا بنابدالله ، رئیس کلیدی ترین مساجد کبک می گوید: این می تواند یک ثانیه بی نهایت ارزشمند باشد. ما مجبور بودیم برای دفن عزیزان مان 260 کیلومتر مسافت را طی کنیم تا به مونترال برسیم.

گفتنی است وی سرپرست مرکز اسلامی کبک است که در ژانویه 2017 مورد حمله یک تیرانداز نژادپرست قرار گرفت و 6 نمازگزار در این حادثه هولناک جان خود را از دست دادند.

 به گفته وی مسلمانان کبک در سال 1999 کمیته «قبرستان اسلامی» را تشکیل داده بودند و در 20 سال گذشته تلاش های زیادی برای پیش بردن این طرح انجام گرفته است اما روند آن بسیار کند پیش می رفته است. و وقوع حادثه تیراندازی 2017 باعث قوت گرفتن این پروژه شده و چشم سیاستمداران در کبک را باز کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha