جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرکز اسلامی ژوهانسبورگ

حوزه/ مراسم ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی در پرتوریا پایتخت آفریقای جنوبی و ژوهانسبورگ برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه مراسم ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی در پرتوریا پایتخت آفریقای جنوبی و  ژوهانسبورگ برگزارشد.

در این مراسم که با حضور ایرانیان مقیم برگزار شد، سخنرانان ضمن بیان فضائل و خصائل حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها، یاد شهیدان مقاومت به ویژه حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.

احمد علی محسن زاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در  پرتوریا در بخشی از سخنان خود با شرح حدیثی از  پیامبر اکرم(ص) که فرمود: فاطمه پاره تن من است، هر که او را اذیت کند مرا اذیت کرده است و هر که مرا اذیت کند، خداوند را اذیت کرده، به این نکته مهم اشاره کرده است که حضرت زهرا(س) آنگاه که جایگاه والای ولایت را در معرض خطر و تهاجم دید با تمام توان، اعتبار و تلاش خود در حفظ این ودیعه گرانقدر رسول الله(ص) کوشید تا آنجا که جان عزیزش را در این راه فدا کرد.

رایزن فرهنگی در ادامه سخنان خود افزود،  اگر امروز بخواهیم مصداق بارزی از مدافعان ولایت را نام ببریم بی‌تردید سر دار با اخلاص و محب حقیقی آن بانوی بی همتا حضرت صدیقه کبری، شهید حاج قاسم سلیمانی است که تمام هستی خود را با تأسی واقعی از آن حضرت در این راه گذاشت.

همچنین حسینی رئیس مرکز اسلامی ژوهانسبورگ از دیگر سخنرانان این مراسم بود که با بیان اینکه حضرت فاطمه(ص) دارای چنان شخصیتی است که در صلوات  بر آن حضرت عرض می‌کنیم :  خدایا  درود فرست بر حضرت زهرا و پدرش، حضرت زهرا و شوهرش، حضرت زهرا و فرزندانش، این خود نشانه عظمت آن حضرت در نزد پروردگار و رسولش می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: فاطمیه امسال، با شهادت شهید سرافراز، سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی رنگ و بوی دیگری گرفته و باید از خداوند بخواهیم تا به همه ما توفیق دهد که با پیروی واقعی از حضرت زهرا سلام الله علیها ادامه دهنده راه این شهید عزیز باشیم.

 در پایان مراسم سوگواران با مداحی یکی از مادحین اهل بیت علیهم السلام به عزاداری و سینه زنی پرداختند و سپس بر سر سفره اطعام حضرت زهرا سلام الله علیها، مهمان شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha