سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
قطبی

حوزه/ حجت الاسلام قطبی گفت: لازمه استقرار آرمان های الهی در جامعه، پژوهش و تحقیق است لذا در منظومه دفتر تبلیغات اسلامی هم اضلاع مختلفی تعریف شده که در میدان فعالیت های پژوهشی به منصه ظهور می رسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری  در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: قرآن کریم در وصف خودش واژگانی زیبا بکار برده است، از جمله هیمنه و سیطره بر همه علومی که در جهان است.

وی بیان کرد: تلاش ما براین است آنچه آموزه های الهی در قرآن وجود دارد در زندگی جاری شود و این مهم جزء با پژوهش و تحقیق همراه با مجاهدت محقق نمی شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: فلسفه انقلاب اسلامی و حکومت دینی برخاسته از این نوع نگاه و برآمده از ماموریتی است که خداوند برای برقراری عدالت و قسط به انسان داده است.

وی افزود: امروز ما در امتداد مسیری قرار داریم که باید آن را تا رسیدن به کمال ادامه دهیم، این مسیر از نزول قرآن و ولایت حضرات معصومین تا حکومت دینی در جامعه ادامه دارد.

حجت الاسلام قطبی ابراز کرد: لازمه استقرار آرمان های الهی در جامعه، پژوهش و تحقیق است، لذا در منظومه دفتر تبلیغات اسلامی هم اضلاع مختلفی تعریف شده که در میدان فعالیت های پژوهشی به منصه ظهور می رسد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد:  براین اساس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی ارزشمندانه فعالیت می کند وکارهای عمیقانه خوبی صورت داده است.

حجت الاسلام قطبی عنوان کرد: شاید نقطه تمایز و تفاوت حکومت دینی با سایر حکومت ها این است که ما خط فرمان و متن فرمان را متصل به وحی می کنیم، ولی سایر حکومت ها به تجربه وصل می شوند، لذا ما باید به  جنبه های جهت بخشی دین در همه عرصه ها بیندیشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha