پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدصادق احسان بخش

حوزه/ حجت الاسلام محمدصادق احسان بخش با اشاره به اهداف برگزاری همایش تبیینی مبلغان انقلاب، گفت: با توجه به ایام مبارک دهه فجر و لزوم تبیین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی این همایش برگزار شد تا مبلغان انقلابی با آمادگی لازم در مواجهه با شبهات و دروغ افکنی های جنگ رسانه ای و شایع پراکن دشمن مقابله کنند و از دست آورد های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

حجت الاسلام محمدصادق احسان بخش، در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به اهداف برگزاری همایش تبیینی مبلغان انقلاب، اظهار داشت: با توجه به ایام مبارک دهه فجر و لزوم تبیین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی این همایش برگزار شد تا مبلغان انقلابی با آمادگی لازم در مواجهه با شبهات و دروغ افکنی های جنگ رسانه ای  و شایع پراکن دشمن مقابله  کنند و از دست‌آورد های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی ادامه داد: در این همایش چند محور مدنظر ما بود که مبلغین با کسب این توانایی بتوانند از دست آورد های چهل ساله انقلاب و در این شرایط حساس بتوانند پاسخگویی مناسبی داشته باشند. همچنین در این همایش از اساتید برجسته حوزه علمیه دعوت به عمل آمد تا در زمینه های تبلیغ بتوانند آموزش های قابل توجهی ارائه دهند و مکانیزم پاسخگویی صحیح را آموزش دهند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان تهران گفت: در این همایش سعی شده است از اساتید برجسته از قبیل حجج اسلام  پناهیان و حاج آقای وافی در زمینه طریقه پاسخگویی و رفع شبهه و شگردهای سخنرانی چند رسانه ای استفاده شود. در این همایش علاوه بر مکانیزم پاسخگویی در زمینه تهیه محتوای مناسب نیز با مبلغان کار شد و آموزش های لازم را در این خصوص دریافت کردند.

وی گفت: با حضور حجت الاسلام والمسلمین وکیلپور که از مسئولان موسسه امیر بیان هستند در زمینه تهیه محتوای های مناسب دینی و مناسبی آموزش های لازم ارائه شد تا با تهیه محتواهای مختلف مبلغان آمادگی لازم را کسب کنند.

حجت الاسلام احسان بخش ادامه داد: با دعوت از حجت الاسلام فوجی و ارائه مطالب مفید در خصوص محتواهایی که از سایت های مختلف خارجی تهیه شده است که بالغ ۱۹هزار سند که از معتبرترین سایت ها بین المللی در خصوص مسائل مختلف انقلاب بررسی کردند  و حدود ۲۵ هزار ساعت وقت گذاشته اند و با این عنوان که انقلاب برای مردم و کشور چه اقدامی انجام داده است توضیحاتی ارائه شد.

وی توضیح داد: تحقیقاتی که این عزیزان انجام داده اند در موضوعات مختلف از قبیل: امنیت، بهداشت، پیشرفت های علمی، بخش نظامی و توسعه های کمی و کیفی آمار های خیلی خوبی به دست آوردند تا مبلغین انقلاب اسلامی به مردم ارائه دهند که در چهل ساله انقلاب با وجود مشکلات و جنگ و تحریم چه شکوفایی در کشور حاصل شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران اظهار داشت: از اقدامات دیگر معاونت تبلیغ هماهنگی های لازم با آموزش و پروش شهر تهران و همچنین شهرستان های استان برای اعزام مبلغین در ایام الله دهه فجر که در مدارس حضور پیدا کنند و دوستان هم استقبال خوبی در این زمینه کردند.

حجت الاسلام احسان بخش ابراز داشت: در این همایش مبلغین مدارس امین نیز دعوت شد و حضور پیدا کردند تا روند فعالیت این افراد در مدارس با کیفیت بهتری انجام شود. همچنین یکی از اقدامات خیلی خوب در این همایش بررسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بود که این بخش را حجت الاسلام فوجی و گروهشان خیلی خوب در این زمینه کارکرده بودند که به صورت تفصیلی مورد بررسی قرار گرفت.

وی در پایان با اشاره به برنامه های دهه فجر معاونت تبلیغ حوزه علمیه تهران، خاطرنشان کرد: مبلغین در این دهه قرار است مباحث انقلاب، بیانیه گام دوم انقلاب، شهادت حاج قاسم سلیمانی، استقامت و استکبار ستیزی که می توان در دهه فجر استفاده کرد را در قالب های مناسب دانش آموزی بیان کنند و انتقال دهند و در مراسم ۲۲بهمن همراه دانش آموزان و فرهنگیان عزیز در این مراسم پرشکوه شرکت کنند تا پیام ادامه دار شهید بزرگوار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به دنیا مخابره کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha