شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی

حوزه/ مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: پررنگ ترین نقش را در انقلاب، قشر روحانیت دارد، چرا که انقلاب از حوزه های علمیه و فعالیت روحانیون در مساجد شروع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، مهندس مجید مومنی، عصر امروز در دیدار با مدیر علمیه قزوین که در سالن جلسات مدیریت حوزه استان برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر گفت: امام خمینی (ره) با درک شرایط آن زمان و احساس تکلیف و وظیفه در جهت یاری و حفظ دین با جلساتی که با علما و مراجع تقلید داشتند و بیانیه هایی که امام(ره) برای دیگر علمای بنام صادر می کردند، در پیشبرد اهداف و آرمان ها و حفظ نظام ید واحده ای تشکیل شده بود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین تصریح کرد: بعد از بصیرت افزایی و آگاهی بخشی که توسط امام(ره) و حوزه های علمیه و روحانیت انجام گرفت، کم کم دیگر اقشار مردم نیز به ندای امام و روحانیت، لبیک گفتند و به میدان آمدند.

وی ادامه داد: پررنگ ترین نقش را در انقلاب، قشر روحانیت دارد، چرا که انقلاب از حوزه های علمیه و فعالیت روحانیون در مساجد شروع شد و پیشگام  این نهضت  شخصیتی مثل امام خمینی (ره) بر عهده داشت.  

مومنی اظهار کرد: امروز هم که ما درگیر جنگ نرم هستیم، روحانیت به عنوان افسران جنگ نرم در جهت حفظ و حراست از نظام، ایفای نقش می کنند.

وی ضمن قدردانی از حوزه علمیه قزوین به خاطر همراهی با  نهاد مقدس و ارزشمند کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: روحانیون حوزه علمیه قزوین به صورت شبانه روزی در برخی از شهرها و روستاها  ودر  برنامه های مختلف  عملکرد خوب و شایسته ای دارند که جای تقدیر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قزوین به تشکیل مراکز نیکوکاری در استان پرداخت و بیان کرد: باید  کاری کنیم که دل‌ها برای یکدیگر بتپد، به این معنی که هر کسی با توجه به توان و قدرت مالی خویش در عرصه نیکوکاری وارد شود.

وی ادامه داد: سعی ما براین است که در مراکز نیکوکاری از ظرفیت و توانایی نیروهای افتخاری بهره مند شویم تا به ایجاد و گسترش شبکه های اجتماعی به عنوان راهبردی جدی در حوزه مشارکت های مردمی دست یابیم.

مومنی تصریح کرد: کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) بیش از پیش به همراهی و همفکری با حوزه علمیه قزوین در عرصه های مختلف نیاز جدی  دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha