سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
قوامی

حوزه/ امام جمعه پردیسان گفت: در حقیقت مبانی فکری، الهی و سیاسی امام خامنه ای در تداوم مبانی فکری الهی امام راحل می باشد که شکل گرفته است. این دو می توانند در همه ابعاد علمی، اخلاقی، سیاسی و .... الگو برای حوزویان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین قوامی بعد از ظهر امروز در همایش سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد با بیان این که  امام راحل و بعد ایشان رهبر معظم انقلاب شخصیت بزرگی  هستند که در جامعه اسلامی طلوع کردند، گفت: ماندگاری این بزرگواران به دلیل مبانی فکری، سیاسی و الهی شان است. 

امام جمعه پردیسان افزود: در حقیقت مبانی فکری، الهی و سیاسی امام خامنه ای در تداوم مبانی فکری الهی امام راحل می باشد که شکل گرفته است. این دو می توانند در همه ابعاد علمی، اخلاقی، سیاسی و .... الگو برای حوزویان باشند.

وی بیان داشت: حتی می توان گفت این دو شخصیت بزرگوار در ابعاد مختلف فکری و مبانی شبیه هم می باشند. تا جایی که رهبر انقلاب در تداوم و ادامه همان مبانی فکری امام راحل قرار دارد و غیر از این نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی افزود: امام خامنه ای شرایطی تجربه کرده و دورانی را پشت سر گذاشته که جامعه آن روز امام راحل آن شرایط را نداشته و برای همین می توان گفت رهبر بعدی جامعه حتی می تواند شرایطش بهتر از این باشد.

امام جمعه پردیسان افزود: از تعابیری که امام راحل در مورد رهبر انقلاب بکار بردند، « برادر، خورشید و ...» است. این تعابیر نشان از بزرگی و جانشینی رهبر معظم انقلاب است.

وی پیشنهاد داد: برای رسیدن و درک به مبانی فکری امام خامنه ای به نظر می آید بهتر باشد ابتدا منظومه فکری امام راحل تدریس و تبیین شود، چرا که معتقدیم سیر منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در ادامه و نزدیک همان منظومه فکری امام راحل است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در پاسخ به بعضی از انتقادها که نظام جمهوری اسلامی خروجی، آثار و برکاتی نداشته، گفت: این افراد اگر معنای منظومه فکری را می دانستند هرگز چنین حرفی را نمی زدند، چرا که یکی از برکات این نظام و منظومه فکری همین شهید حاج قاسم سلیمانی بود. این همه در تشیع این شهید حاضر شدند.

امام جمعه پردیسان افزود: یکی از مبانی فکری امام راحل مبانی مدیریتی ایشان است. مدیریت امام خامنه ای هم شبیه امام خمینی(ره) است. اگر کسی مبانی مدیریتی امام راحل را مطالعه کند، به مبانی فکری مدیریتی رهبر معظم انقلاب هم خواهد رسید چون این دو مبنا نزدیک به هم می باشند.

وی بیان داشت: امروز یکی از مشکلات جامعه عدم معرفت نسبت به امام زمان(ع) است. فکر می کنیم امام(ع) چندیدن سال دیگر خواهد آمد، درحالی که امام حجت خدا بر روی زمین است و به برکت امام است که انقلاب احداث شده است. به برکت امام است که فقهای بزرگی چون امام راحل تربیت شدند تا نهایتا به امام خامنه ای رسید و توانست این انقلاب را به مدت 41 سال تداوم دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی گفت: ایشان 40 سال عهده دار امام جمعه تهران با حضور 2 میلیون نفر است. کسی مانند ایشان نبوده و نیست. در 40 سالگی عهده دار منصب امام جمعه،42 سالگی عهده دار منصب ریاست جمهوری و کمی بعد از 42 سالگی عهده دار رهبری امت و در  50 سالگی مرجع تقلید می شود.

امام جمعه پردیسان افزود: کسی که در این مرتبه قرار داد و پله های ترقی را پشت سرهم طی کرده، باید در منظومه فکری ایشان دنبال سیره عملی شان بود.

وی بیان داشت: اساس منظومه امام راحل اخلاقی، تحریم، تئوری ولایت فقیه و در پایان اجرای ولایت فقیه بود. این موارد منظومه فکری رهبر انقلاب است. ابتدا خود سازی، بعد سیاست و در مرتبه آخر تقویت فکرهای ومبانی است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی گفت: مبانی فکری ایشان متشکل از بینش، ارزشها و اخلاق و فرهنگ است. هر کسی باید این بیشن ها را طی کند تا بتواند به مبانی فکری رهبر معظم انقلاب نزدیک شود.

امام جمعه پردیسان افزود: باید ابتدا اعتقادات و بینش های دینی رهبر انقلاب را بررسی کرد؛ ببینیم ایشان به چه چیزهای عمل کردند و به چه چیزهای عمل نمی کردند، ما هم در همان مسیر قدم برداریم.

وی بیان داشت: مبانی ارزشهای دینی ایشان باید از درون بینش ها استخراج شود، نباید غیر از آن باشد. مانند ایثار. لذا باید در منظومه فکری دنبال ارزشهای بود که ایشان دائما به دنبال آن بودند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی گفت: رهبر انقلاب معتقدند که دفاع از فلسطین و مردم مظلوم باید قانون اساسی باشد که همان ارزش است. این ها مبانی است که هر کسی که منظومه فکری رهبر انقلاب را مطالعه می کند، باید دنبالش باشد.

امام جمعه پردیسان افزود: ایشان می فرمودند« می توان قانون اساسی مورد بررسی قرار داد اما کسی حق ندارد آرمانهای را تغییر دهد»، این معلوم می شود انقلاب بر روی مبانی اعتقادی و ارزشی استوار است.

 وی اضافه کرد: هر سه مبنای ایشان در امتداد هم است، اگر کسی اولی را درک نکند، مبانی دیگر را درک نخواهد کرد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha