پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دهه فجر

حوزه/ در شرایط حساس امروز، لازمه مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی و دفاع از داشته های کشور انقلابی مان، تقویت روحیه دینی و انقلابی است که این مهم با توجه به شرایط و اقتضائات خاص دوره جوانی در نسبت با نسل جوان معنا و مفهوم دیگری دارد.

خبرگزاری حوزه، یکی از مسایل بسیار مهمی که به ویژه در گام دوم انقلاب باید مدنظر قرار گیرد، ناظر به اهمیت مقوله فرهنگ و پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه و نظام اسلامی از طریق تقویت و ترویج تفکر و روحیه انقلابی است.
در این راستا توجه به قدرت فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت نسل جوان مومن و انقلابی در این عرصه یکی از بایسته هایی است که هم تصمیم سازان و تصمیم گیران نظام می بایست به آن توجه داشته باشند و هم این که تشکل های مردمی و جوانان فعال، خود را در متن این قضایا قرار دهند.
به دیگر سخن، باور به قدرت عظیم مردم و به خصوص جوانان مومن و انقلابی در امر جریان سازی فرهنگی و اصلاح انحرافات در این باره بر اساس رویکرد انقلابی، ضرورتی انکارناپذیر به شمار می رود که حقیقتا خود عامل مهم پیش برنده اهداف و برنامه های انقلاب است.
هیچ گاه نباید از خاطر ببریم که این انقلاب اسلامی بود که به جوان ها بها داد و زمینه ارتقای اعتماد به نفس آن ها را فراهم کرد و به لطف الهی و هدایت امام راحل معجزه های پس از آن رخ داد و ما اینک پس از گذشت چهل و یک سال از پیروزی انقلاب ، همچنان چشم انتظار تحولاتی معجزه گون به ویژه در عرصه های علمی و فرهنگی هستیم.
از سویی در شرایط حساس امروز، لازمه مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی و دفاع از داشته های کشور انقلابی مان در این راستا، تقویت روحیه دینی و انقلابی است که این مهم با توجه به شرایط و اقتضائات خاص دوره جوانی در نسبت با نسل جوان معنا و مفهوم دیگری دارد.
انقلابی بودن را اگر به معنای واقعی کلمه، تجزیه و تحلیل کنیم، یکی از معانی برجسته و مهم آن پای کار بودن در جهت خدمت به مردم و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است، منتهای مراتب باید گفت در مسیر دفاع از انقلاب و اجرای برنامه های فرهنگی در تراز انقلاب باید صداقت،صراحت و شجاعت انقلابی را همواره چاشنی کار قرار داد و بالاتر از همه این ها البته اصل ایمان و توکل به خدای متعال مهم است چرا که سامان همه امور به دست اوست.

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha