سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 884298
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
امامان شیعه

حوزه/ به همت گروه تولید محتوا معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، کتاب «امامان شیعه در منابع اهل سنت» نوشته «علی جباری» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت گروه تولید محتوا معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، کتاب «امامان شیعه در منابع اهل سنت» نوشته «علی جباری» منتشر شد.

محبت و ارادت به خاندان رسول خدا(ص) در طول تاریخ، اختصاصی به شیعیان نداشته و ندارد و در میان پیروان ادیان و فرقه های دیگر نیز کسانی را می توان یافت که از این موهبت بزرگ بهره مند هستند. نگاشتن کتاب هایی درباره تاریخ زندگانی اهل بیت(ع) یکی از جلوه های بروز این ارادت است و نویسندگان اهل سنت نیز در این زمینه آثار قابل توجهی تولید کرده اند. نویسنده با این مقدمه، چشم اندازی از کتاب «امامان شیعه در منابع اهل سنت» را به مخاطب می دهد. چشم اندازی که بر اساس آن، مخاطب منتظر بیان مناقب و فضائل اهل بیت(ع) در کلام علمای اهل سنت خواهد بود.

در فصل اول این کتاب، قرار است امیرالمؤمنین(ع) را در منابع اهل سنت بشناسید. این شناخت شامل مواردی چون: «ولادت»، «لقب ها»، «کنیه ها»، «نقش انگشتر»، «اسلام آوردن»، «ازدواج»، «علی در قرآن»، «علی در احادیث»، «مناقب و ویژگی ها»، «کرامات»، «خلافت»، «جنگ های امیرالمومنین»، «علی از نگاه دیگران» و «سخنان» می باشد. تمام این موارد از منابع معتبر اهل سنت گردآوری شده است.

زندگی کوتاه اما پر برکت فاطمه زهرا(س) فصل دوم این کتاب را مزین به نام مبارک این بانو کرده است. در این فصل عناوینی چون: «ولادت»، «ازدواج»، «فاطمه در قرآن»، «مناقب و ویژگی ها»، «در سوگ پدر» و «شهادت» را در منابع اهل سنت مطالعه می کنید.

پرداختن به زندگی امام حسن مجتبی(ع) سومین فصل این کتاب را به خود اختصاص داده است. در این فصل عناوینی چون: «ولادت»، «نقش انگشتر»، «امام حسن در قرآن»، «پیامبر و امام حسن»، «خلافت»، «سیره»، «شهادت» و «سخنان» را می بینید.

فصل چهارم این کتاب به زندگی امام حسین(ع) پرداخته است. در این فصل عناوینی چون: «ولادت»، «نقش انگشتر»، «امام حسین در قرآن»، «پیامبر و امام حسین»، «سیره»، «قیام و شهادت»، «پیشگویی ها درباره شهادت»، «حوادث پس از شهادت»، «قبر امام حسین»، «امام حسین از نگاه دیگران» و «سخنان» در منابع اهل سنت آورده شده است.

در فصل های بعدی با عناوینی مشابه عناوین بالا، زندگی ائمه دیگر تا امام زمان(ع) مورد بررسی قرار گرفته است.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha