چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
      سه شهر بزرگ نیوزیلند، یادبود حمله به مساجد را برگزار می کنند

حوزه/ سه شهر بزرگ کرایست چرچ، اوکلند و ولینگتون اعلام کردند که به مناسب نخستین سالگرد حملات تروریستی در 15 مارس به مساجد النور و لینوود که 51 کشته برجای گذاشت، مراسم یادبود جداگانه برگزار خواهند کرد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از indianweekender، امسال نخستین مراسم سالگرد حملات تروریستی  در 15 مارس به مساجد نیوزیلند در سه شهر بزرگ کرایست چرچ، اوکلند و ولینگتون برگزار خواهند شد.

 شورای شهر کرایست چرچ در اوایل هفته گذشته اعلام کرد که یک مراسم یادبود بعد از ظهر یکشنبه 15 مارس 2020 در پارک شمالی هاگلی برگزار می شود تا به کسانی که در حملات تروریستی جان خود را از دست دادند ادای احترام شود.

شورای شهر افزود که جزیات برنامه قرار است تا هفته های آینده منتشر شود و هدف شان این است که افراد آسیب دیده از جامعه مسلمانان، بازماندگان و خانواده های قربانیان  را به این طریق در کنار هم جمع کنند.

در شهر ولینگتون نیز مراسم قرار است با همکاری شورای شهر و به صورت نمایشگاهی با نام «روز امت» برگزار شود. این رویداد از ساعت 10 صبح آغاز شده و تا 4 بعد از ظهر ادامه خواهد داشت. «شناخت دستاوردهای مسلمانان» و «همدلی و وحدت» از موضوعات اصلی سخنرانی ها و غرفه های برگزار شده در این نمایشگاه خواهند بود.

  دکتر زینب رادی ، هماهنگ کننده این رویداد گفت: ما انتظار داریم حدود 2000-3000 نفر در این نمایشگاه یک روزه شرکت کرده و دانشمندان و محققانی که از موضوعات مختلف علمی دانش کافی دارند می توانند سخنرانی های مرتبط ارائه دهند.

حقوق زنان در اسلام ، آموزه های اسلامی در مورد فرزندپروری ، معجزات علمی قرآنی ، تصورات غلط و جنگ های اسلامی ، اسلام در نیوزیلند ، فرهنگ اسلامی و فرهنگ مائوری ، زمینه های مشترک ، ماه رمضان و روزه و غیره از جمله موضوعاتی هستند که محققان می تواند مقالاتی براساس آن ها ارائه دهند.

اوکلند نیز مراسم یادبودی در پارک ادن مشابه سال گذشته برگزار کرده که با همکاری جامعه مسلمانان نیوزیلند انجام خواهد شد. این مراسم شامل نماز جماعت بوده، راهپیمایی، غرفه های اسلام شناسی و سخنرانی داشته و به صورت زنده پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha