جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سوریه

حوزه/ نشست ادبی «درود بر فرمانده شهید قاسم سلیمانی» (۱۳ بهمن‌ماه) با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان و اتحادیه نویسندگان سوریه در «مکتبه الاسد» دمشق برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و فرارسیدن چهلمین روز شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش، نشست ادبی «تحیة الی الشهید القائد قاسم سلیمانی» (درود بر فرمانده شهید قاسم سلیمانی) در دمشق برگزار شد.

مالک صقور، رئیس اتحادیه نویسندگان سوریه، تعدادی از نمایندگان مجلس سوریه، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و دینی و دوستداران شعر و ادب در این نشست حضور داشتند.

همچنین، ۹ شاعر از شُعرای صاحب نام سوریه از مناطق و استان‌های مختلف سوریه قصیده‌های خود را که در توصیف شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و محور مقاومت و فلسطین سروده بودند، برای حاضران قرائت کردند.

مالک صقور، رئیس اتحادیه نویسندگان سوریه در سخنانی با اشاره به حضور تأثیرگذار سردار شهید سلیمانی در سوریه، افزود: شهادت سردار سلیمانی تأثیر عمیقی در میان اقشار مختلف مردم سوریه از جمله ادبا و شعرا باقی گذاشت. شهید سلیمانی در وجدان ملت سوریه جاویدان شد و این نشست ادای دینی از شعرا و ادبای سوریه از مناطق مختلف کشور به سردار شهید و همراهانش و محور مقاومت است.

در ادامه، محمود حبیب، محمد الحسن، امیر سماوی، قحطان بیرقدار، یحیی محی الدین، حسین جمعه، حسن حسن و وائل عیسی و خانم هیلانا عطاالله قصائد خود را که ویژه این برنامه سروده بودند قرائت کردند.

در میان شعرا، دو فرمانده عالی رتبه ارتش سوریه، سرلشکر حسن حسن، رییس اداره سیاسی ارتش سوریه و سرتیپ ستاد وائل عیسی نیز حضور داشتند که به تناسب مقام نظامی خود با سردار شهید و خدمات وی به سوریه از نزدیک آشنا بودند و با قریحه ادبی خود قصائدی را که در وصف سردار شهید سروده بودند، به گونه بسیار تأثیر گذاری قرائت کردند.

سرنوشت طرح ننگین معامله قرن، شکست است

ترکابادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز در سخنرانی خود در این مراسم با اشاره به طرح ننگین معامله قرن اضافه کرد: تمام آنچه در منطقه اتفاق افتاده و شهادت سردار شهید، همه و همه جهت فراهم آوردن زمینه برای اجرای این طرح رقم زده شده ولی سرنوشت این طرح شکست است.

سفیر کشورمان افزود: محور مقاومت و فکر مقاومت و آنچه که سردار شهید سلیمانی پی ریزی کرده‌ است، فرصتی برای تحقق این طرح شوم باقی نخواهند گذاشت.

در پایان مراسم، توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه و رییس اتحادیه نویسندگان، از شعراء تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha