جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جوان انقلابی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: تربیت ۸ میلیون جوان مومن، معنویت گرا، انقلابی و پای کار از مطالبات مقام معظم رهبری است که جوانان باید برای تحقق این مهم تلاش کنند .

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، شامگاه دوشنبه در دیدار با حمعی از دانشجویان و کارکنان بسیج دانشجویی لرستان با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی هدیه ای الهی برای تمام آزادی خواهان جهان بود و رسالـت همه ما پاسداشت و صیانت از این هدیه الهی است . 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) به اراده تشریعی و وعده های آیات قرآن اعتقادی راسخ داشت افزود:پیروزی قیام امام (ره) بر حکومت ستم شاهی و طاغوت همان اعتقاد و تحقق اراده نصرت و وعده الهی بوده است . 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه زمانی که حضرت نوح (ع) مشغول ساختن کشتی بود عده ای او را به تمسخر می گرفتند، خاطر نشان کرد: اعتقاد انبیای الهی از جمله حضرت نوح (ع)، مقابله ابراهیم (ع) بت شکن با بت پرستان و مبارزه موسی(ع) با طاغوت زمان خود همه نشان دهنده اعتقاد آنان به اراده تکوینی خداوند متعال بوده است . 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) صلح و دوستی را بین دو قبیله اوس و خزرج برقرار می کند، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) قبل از هجرت به مدینه مصعب ابن عمیر را به عنوان نماینده خود برای صلح بین این قبایل می فرستند و اولین کسی که نماز جمعه را در مدینه برپا نمود همین مصعب ابن عمیر بود . 

وی با بیان اینکه اراده خداوند همواره به کمک مردم انقلابی و مومن ایران اسلامی آمده است، خاطرنشان کرد: اراده تکوینی خداوند در راستای اراده تشریعی است و همین اراده همواره توطئه های استکبار جهانی برای خاموش کردن نور انقلاب اسلامی را ناکام گذاشته است . 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه بصیرت و شناخت اهداف و مواضع دشمن امروز رمز بقای انقلاب اسلامی است و انسان بصیر و آگاه باید نگاه تیزبینانه ای داشته باشد و همواره دشمن شناس باشد، افزود: تربیت ۸ میلیون جوان مومن، معنویت گرا، انقلابی و پای کار از مطالبات مقام معظم رهبری است که جوانان باید برای تحقق این مهم تلاش کنند . 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه معنویت گرایی و اخلاق گرایی جوانان باید توام با عدالت خواهی باشد، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه انقلاب ترسیم و به تصویر کشیده شده است و در این نقشه نقطه اتکای بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند . 

وی با بیان اینکه کسب علم و توشه معنوی برای جوانان امری بدیهی است، اظهار کرد: جوانانی که در تشکل های دانشجویی،هیئات مذهبی و اردوهای جهادی هستند با کار و فعالیت حود اصول مدیریت را فرا می گیرند و همین جوانان در ۴۰ سال دوم باید مدیریت جامعه را در دست بگیرند . 

امام جمعه خرم آباد  در پایان با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی، شورای بیانیه گام دوم انقلاب و کمیته همکاری های حوزه آموزش و پرورش باید جوانان حضور داشته باشند، خاطر نشان کرد: دفتر نماینده ولی فقیه در استان پذیرای ایده های نو جوانان در راستای تحقق اهداف انقلاب است و در این خصوص هیئت های اندیشه ورز تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha