جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نصرتی

امام جمعه موقت گنبد گفت: در زمان حکومت امیرالمومنین(ع) وجود امام عادل در کنار مقبولیت مردم، باعث ایجاد حکومت الهی شد؛ امروزه نیز حمایت مردمِ جامعه از ولایت و استقامت ایشان در این راه باعث حفظ انقلاب اسلامی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست بصیرتی "گفتمان انقلاب" به مناسبت ایام الله دهه فجر با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه کوثر(س) علی آباد کتول و سخنرانی حجت الاسلام نصرتی، امام جمعه موقت گنبدکاووس برگزار شد.

حجت الاسلام نصرتی با تبریک فرارسیدن دهه فجر بیان کرد: محبت های مادران جهت تربیت فرزند گاهی به همراه حکمت است که این حکمت گاهی همراه با هزینه و مشکلات است و زمانی، محبت بدون حکمت بوده که در اغلب موارد باعث آسیب رساندن به آینده فرزندان می شود.

وی، توجه به حکمت و تدبیر را در امر تبلیغ حائز اهمیت دانست و افزود: طلاب در امر تبلیغ باید مانند مادری دلسوز و با حکمت با شیوه های نوین به صورت ساماندهی شده در جامعه، به نشر معارف دین بپردازند.

امام جمعه موقت گنبد، پاسخ دقیق به سؤالات و شبهات جوانان در رابطه با انقلاب را به عنوان وظیفه تبلیغی طلاب معرفی کرد و گفت: با توجه به اینکه امروزه سؤالات به صورت اعتراض مطرح می شود، برای ارزیابی انقلاب اسلامی، ابتدا باید اعتراض ها را به سوال برگردانده و بعد از تحلیل همه جانبه آن، مردم را به سمت اهداف و دستاوردهای انقلاب سوق داد.

حجت الاسلام نصرتی با بیان اینکه هدف کلی نظام و انقلاب اسلامی برگرفته از اهداف پیامبران است، تصریح کرد: طبق آیه ۲۵۶ سوره بقره، اولین و مهمترین هدف انبیاء، دشمنی با طاغوت است که یاری خدا در این مسیر دشوار و سخت، با مومنانی است که در راه کفر به طاغوت صبر و استقامت می ورزند.

وی، دومین هدف انبیا را اطاعت از خدا و تحقق عملی توحید دانست و تاکید کرد: طبق آیه ۲۵۶ سوره بقره، ایمان به خدا و توحید از اهداف بعدی انبیاء است که با استناد به آیه ۶۰ سوره نساء، ایمان به خدا بدون کفر به طاغوت باعث سعادت دنیا و آخرت نخواهد شد.

امام جمعه موقت گنبد اذعان کرد: ولایت در مرحله اول، فقط برای خداوند متعال و به دستور ایشان برای پیامبر(ص) و بعد از آن به امامان منصوب از طرف خدا می رسد که در صورت غیبت ائمه اطهار(علیهم السلام)، ولیِّ عادل عهده‌دار تحقق اهداف انبیاست؛ در طول این سال ها نیز، کفر به طاغوت و ایمان به خدا از اهداف اصلی انقلاب اسلامی بوده که به رهبری ولی عادل تحقق یافته است.

حجت الاسلام نصرتی ادامه داد: در زمان حکومت امیرالمومنین(ع) وجود امام عادل در کنار مقبولیت مردم، باعث ایجاد حکومت الهی شد؛ امروزه نیز حمایت مردمِ جامعه از ولایت و استقامت ایشان در این راه باعث حفظ انقلاب اسلامی می شود.

وی، هدف آخر انبیا و انقلاب اسلامی را ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان به جهت زمینه سازی ظهور حضرت مهدی معرفی کرد و گفت: طبق آیه ۳۳ سوره توبه هدف نهایی دین اسلام رسیدن جهان به تمدن اسلامی و ظهور منجی بشریت است که این امر مهم در سایه استقامت در مشکلات جامعه و انقلاب، ایجاد ارتباط صحیح و تبلیغ دین در جهان غرب به صورت روشمند تحقق می یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha