شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علمای لبنان و فلسطین

حوزه/ نشستی با حضور علمای لبنان و فلسطین در شهر صیدای لبنان در حمایت از قدس مخالفت با معامله قرن برگزار شد که شعار آن "قدس پایتخت فلسطین است و آن قابل معامله نیست" بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نشستی با حضور علمای لبنان و فلسطین در شهر صیدای لبنان در حمایت از قدس و مخالفت با معامله قرن برگزار شد که شعار آن "قدس پایتخت فلسطین است و قابل معامله نیست"، " در برابر یک ذره از خاک فلسطین کوتاه نمی آییم" و "فلسطین تنها با جهاد و مقاومت آزاد می شود"، بود.

در این نشست، شیخ محمد الموعد سخنگوی شورای علمای فلسطین، شیخ حسن عبد الله مفتی صور و جبل عامل، شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت و تعدادی از مفتی ها، قضات و روحانیون دینی لبنانی و فلسطینی حضور داشتند.

شیخ ماهر حمود در سخنان خود از موضع گیری های عربی در مخالفت با معامله قرن قدردانی کرد و گفت: اتحادیه علمای مقاومت در نشستی که در بغداد پایتخت عراق با هدف تلاش عراقی و عربی برای اخراج نیرو های آمریکا از این کشور برگزار می شود، حضور خواهد داشت.

شیخ عبد الله معامله قرن را جنایت وحشتناک دانست که در روز روشن ارتکاب شدند و گفت: قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند.

حاضران در پایان بیانیه ای صادر کردند که متن آن به شرح زیر است:

اول: قدس و فلسطین وقف اسلامی است و قابل فروش، تجزیه، مصادره، مذاکره و عقب نشینی از آن نیست و علی رغم میل ترامپ، نتانیاهو و خائنانی که روابط خود را با رژِیم اسرائیل عادی کردند، قدس خواه و ناخواه پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند و همه فلسطینی ها به این کشور باز خواهند گشت و آزادی آن مسئولیت تمامی امت است.

دوم: نه ترامپ و نه هیچ کدام از کشور هایی که با اسرائیل روابط دارند، حق ندارند برای ملت مجاهد و مقاوم فلسطین تصمیم بگیرد. ملت فلسطین بیش از یک قرن است هزاران شهید و هزاران زندانی تقدیم کرده و برای خروج انگلیسی ها از فلسطین با آن مبارزه کرد، مانع اجرای بیانیه بالفور شد، در سال 1936 انقلاب کرد و در تمامی انقلاب ها و مقاومت ها در راه آزادی فلسطین حضور داشت، لذا ترامپ و هر کس دیگر حق ندارد یک وجب از سرزمین فلسطین را به رژیم صهیونیستی بدهد.

سوم: ملت فلسطین در سرتاسر جهان که شمار آن بیش از 13 میلیون است از داخل و خارج فلسطین و از کرانه باختری، غزه، اردوگاه ها و الشتات و تمامی نقاط دنیا بر مخالفت با عقب نشینی از یک ذره از خاک فلسطین اجماع دارد و تأکید می کند که تنها راه حل فلسطین، بیرون راندن دشمن صهیونیستی از تمامی فلسطین است.

چهارم: وحدت تمامی اقشار و گروه های فلسطینی و مقاومت تنها را برای پایداری و شکست معامله قرن و آزادی قدس و فلسطین است.

پنجم: ملت فلسطین در کرانه باختری باید انتفاضه سوم را آغاز کرده و در غزه باید به راهپیمایی بازگشت ادامه داده و برای واکنش به هرگونه تجاوزی آمادگی کامل داشته باشند. محور مقاومت در آماده باش کامل باشد و ساکنان اردوگاه ها نیز به تظاهرات ادامه دهند و در جهان برای محکومیت این معامله تظاهرات و تجمع برگزار شود.

ششم: خطبای جمعه جهان عربی و اسلامی به ویژه لبنان و فلسطین در خطبه ها معامله قرن را محکوم کرده و در خصوص فلسطین، قدس، مسجد الاقصی و جایگاه آن در قرآن سخنرانی کنند.

حاضران در پایان از کشور های عربی و اسلامی که با این معامله ننگین مخالفت کردند، قدردانی نموده و خواستار اقدامات بیشتر در جهت از ملت فلسطین و مقاومت آن شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha