جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 برای نخستین بار: مساجد حوزه های رای گیری در آیوا بودند

حوزه/ طبق گزارش خبرگزاری ها، 5 مسجد در منطقه دس مونین در ایالت آیووا در آمریکا، برای نخستین بار به عنوان حوزه های رای گیری در انتخابات اولیه درون حزبی دموکرات ها استفاده شدند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از businessinsider، برای نخستین بار، مساجد در ایالت آیوای آمریکا، به عنوان حوزه های رای گیری انتخاب شدند.

پنج مسجد در منطقه دس موئین به عنوان حوزه های رای گیری در نخستین رای گیری های اولیه دموکرات ها در سال 2020 در روز دوشنبه مورد استفاده قرار گرفتند. گفتنی است مسلمانان تقریبا 1% بزرگسالان از جمعیت 3.2 میلیون نفری آیووا را تشکیل می دهند و این اولین باری است که مساجد حوزه های رای گیری در مراحل آغازین انتخاباتی درون حزبی دموکرات می باشند.

در همین راستا خبرگزاری الجزیره نیز گزارش داد ، حزب دموکرات آیووا با تلاش برای افزایش مشارکت، در دوره ای که ایالات متحده از اسلام هراسی فزاینده رنج می برد،  پنج مسجد در منطقه دس موئین را به عنوان مکان های رسمی گروه تصویب کرد.  

ایلهان عمر عضو کنگره مسلمان از ایالت مینه سوتا و رو خانا از کالیفرنیا در این کارزار انتخاباتی از برنی سندرز از ورمانت حمایت کرده اند. عمر ، یکی از دو زن اول مسلمان است که در تاریخ ایالات متحده به کنگره راه یافت و نخستین مسلمان محجبه در کنگره می باشد. وی پس از اقامه نماز جمعه ، از سازمان جامعه مسلمانان در دس موئین آیووا بازدید کرد و از نمازگزاران خواست به این نامزد حزب دموکرات رای بدهند.

 خانا نیز، که یکی از همکاران مبارزات انتخاباتی سندرز است. وی روز دوشنبه در ملاقات با زنان مسلمان خواست تا به سندرز ری بدهند.

آکو عبدالصمد ، تنها قانونگذار ایالتی مسلمان در آیووا ، به الجزیره گفت: استفاده از مساجد به عنوان مکان رای گیری یک اتفاق تاریخی است. من فکر می کنم که مسلمانان کم کم خودشان را نشان می دهند. آنان به این نتیجه رسیده اند که اگر روایت خودشان را تعریف نکنند هیچ کس دیگر این کار را برایشان نمی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha